۱۵۲ زندانی جرایم غیرعمد در ۱۰ ماه اخیر از زندان‌های هرمزگان آزاد شدند



مدیرکل زندان‌های استان هرمزگان گفت: با کمک خیران، ۱۵۲ زندانی جرایم غیرعمد در ۱۰ ماه اخیر از زندان‌های استان آزاد شده اند.

         

به گزارش صبح ساحل، مصطفی کیشانی در گفتگوی خبری دیشب صداوسیمای خلیج فارس افزود: بدهی این مددجویان ۱۰۰ میلیارد تومان بود که با کمک خیران، شرکت‌ها و صنایع و ستاد دیه استان این بدهی‌ها پرداخت یا تقسط شد.

به گفته کیشانی، ۱۵ میلیارد تومان از این بدهی را شکات گذشت کردند و ۷۵ میلیارد تومان هم تقسیط شد.

وی گفت: اکنون ۳۵ نفر به علت ارتکاب جرایم غیر عمد در مجموعه زندان‌های استان در حال سپری کردن دوره حبس هستند که برای آزادی آن‌ها ۴۷ میلیارد تومان نیاز است.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان افزود: در استان هرمزگان ۹ مرکز اصلاح و تربیت وجود دارد و ۹۷ درصد زندانیان استان را مرد و سه درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

کیشانی گفت: پس از معرفی مددجو به زندان، آزمایش غربالگری برای اطمینان از سلامت کامل آن‌ها انجام می‌شود و در صورت نیاز به درمان، به بیمارستان منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه زمینه آموزش برای مددجویان مهیا است، افزود: دوره‌های آموزشی بر اساس مدت حبس مددجویان در رشته‌های جوشکاری، لوله کشی، برق ساختمان، تعمیر لوله‌های سرمایشی و گرمایشی، خیاطی، آرایشگری، نجاری، پرورش گیاهان دارویی و صنایع دستی برگزار می‌شود.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: در ۹ ماه اخیر ۵۴ دوره آموزشی برگزار شده است که هزار و ۵۸۵ مددجو در این دوره‌ها شرکت کرده اند.

به گفته کیشانی، از این شمار هزار و ۴۸۹ نفر به مرحله آزمون معرفی و هزار و ۲۷ نفر قبول شدند.

وی گفت: شرکت در دوره‌ها بر اساس علاقه مددجو است و پس از پایان دوره هم بدون اشاره به زندانی بودن فرد گواهینامه به وی داده می‌شود.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان افزود: این گواهینامه در عفو و اختصاص تسهیلات رفاهی به مددجو موثر است.

کیشانی در خصوص حمایت‌های از مددجو پس از آزادی از زندان هم گفت: مددجو پس از پایان حبس به مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت‌های پس از خروج معرفی و تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام به وی پرداخت می‌شود.

وی افزود: از اول اسفند ۱۳۹۸ و همزمان با همه گیری کرونا با هماهنگی با مراجع قضایی به مددجویان دارای شرایط، مرخصی داده شد و استان هرمزگان در این زمینه با اعطای مرخصی به ۵۶ درصد زندانیان در رتبه دوم کشور قرار گرفت.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: برای مقابله با کرونا، دو قرنطینه در زندان‌ها تشکیل دادیم و همچنین از همه زندانیان ورودی آزمایش کرونا گرفته می‌شود.

کیشانی، ضد عفونی کردن همه بخش‌های زندان ها، توزیع ماسک، لغو ملاقات‌های حضوری و جایگزینی ملاقات تصویری را از دیگر اقدامات مقابله با کرونا در زندان‌های استان عنوان کرد.

وی گفت: دوز اول و دوم واکسن کرونا برای زندانیان هرمزگان به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده است و ۷۰ درصد آن‌ها نیز دوز سوم این واکسن را دریافت کرده اند.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان درباره حمایت از خانواده زندانیان هم گفت: در همه شهرستان‌های استان انجمن‌های حمایت از زندانیان فعال است و توزیع بیش از دو هزار سبد کالا میان خانواده زندانیان، دیدار با آن‌ها و پرداخت کمک‌های نقدی، غیرنقدی و بلاعوض به خانواده‌های زندانیان از جمله این اقدامات است.

کیشانی با بیان اینکه ۶۵۲ فرزند زندانیان استان در حال تحصیلند افزود؛ با توجه به کمک‌هایی که در این خصوص انجام شده، هیچ فرزند زندانیِ زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان در هرمزگان وجود ندارد که از تحصیل بازمانده باشد.

وی گفت: در حوزه قرآنی نیز با تلاش‌های صورت گرفته فرهنگ قرآنی در زندان گسترش یافته است و اندرزگاهی نیز در زندان مرکزی ویژه قرآن و عترت وجود دارد.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: زندانیان استان در مسابقات مختلف قرآنی و فرهنگی کشور به صورت مرتب شرکت می‌کنند و در مسابقه قرآنی اخیر یزد نیز از ۸ شرکت کننده استان هرمزگان ۷ نفر حائز رتبه شدند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها