تفاوت علائم جهش‌های کرونا



تمام ویروس‌های سرماخوردگی، اومیکرون و دلتا از خانواده «کرونا» هستند و به همین علت علائم آن‌ها شبیه یکدیگر است.

    

 یک تصور نادرست اولیه این بود که امیکرون شبیه یک سرماخوردگی ساده است و منجر به شدت بیماری و بستری نمی‌شود. این تصور کاملا نادرست است.

تایج مطالعه انجام شده در آفریقای جنوبی نشان می‌دهد که افراد بهبود یافته از گونه جهش یافته اومیکرون در برابر گونه دلتا ایمن هستند، در نتیجه ممکن است این گونه جدید جایگزین دلتا شود. محققان در این مطالعه ۱۵ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند، اما هنوز مورد بررسی مجدد قرار نگرفته است. متخصصان معتقد هستند که این نتایج به دست آمده می‌تواند برای کشورهایی که تعداد مبتلایان به گونه اومیکرون در آن‌ها در حال افزایش است قابل توجه باشد.

گونه امیکرون تا چه میزان خطر ابتلاء به دلتا را کاهش می‌دهد؟

محققان با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که آنتی‌بادی تولید شده در بدن افراد بهبود یافته از گونه اومیکرون دو هفته پس از بیماری خطر ابتلاء به گونه دلتا را چهار برابر کاهش می‌دهد. با توجه به اینکه محققان در این مطالعه افراد کمی را ارزیابی کردند و این پژوهش مورد بررسی مجدد قرار نگرفته است، نمی‌توان با قطعیت کامل اعلام کرد که کاهش خطر ابتلاء به گونه دلتا به دلیل آنتی‌بادی تولید شده در بدن به دلیل آلوده شدن به گونه اومیکرون، واکسیناسیون یا عفونت قبلی است. بنابراین لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

 

اینفوگرافیک علائم امیکرون

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها