صدور هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی برای هرمزگان



 مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی دریایی و جوی برای استان در روزهای شنبه تا سه شنبه آینده خبر داد و گفت: باید اقدامات لازم با توجه به سطح این هشدار از سوی دستگاه ها انجام شود.

 

به گزارش صبح ساحل، مهرداد حسن زاده اظهار کرد: طبق پیش بینی های هواشناسی، از عصر روز شنبه ۱۶ بهمن تا شامگاه سه شنبه ۱۹ بهمن وزش باد نسبتا شدید با سرعت نزدیک به ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش موج تا ارتفاع ۲متر در مناطق فراساحل بنادر غربی استان به وقوع خواهد پیوست.

وی، اختلال در رفت وآمد شناورها، احتمال غرق شدن شناورهای سبک، آسیب به قفس های پرورش ماهی و تورهای صیادی را از جمله مخاطرات این سامانه اعلام کرد.

حسن زاده بیان داشت: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به ویژه جزایر کیش، لاوان، سیری، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، غرب و جنوب جزیره قشم، هرمز، هنگام، لارک، جاسک و سیریک بیشترین اثرپذیری را از سامانه فوق خواهند داشت.

وی تاکید کرد: فرمانداران، اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه های مرتبط، باید تدابیر و تمهیدات لازم را به منظور تردد ایمن شناورهای مسافربری به ویژه در بنادر غربی و مرکزی استان و همچنین رفت وآمد ایمن کشتی های تجاری به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس، بنادر بوشهر و خوزستان پیش بینی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: طی مدت فعالیت این سامانه، باید به شدت از انجام فعالیت های تفریحی و شنا به ویژه در محدوده بنادر غربی استان و جنوب جزایر قشم و هرمز پرهیز شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها