آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به ۶۷ روستای هرمزگان



همزمان با هفتمین روز از دهه فجر عملیات اجرایی طرح بزرگ و ملی آبرسانی به ۶۷ روستای بدون شبکه آب هرمزگان روز دوشنبه به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور رییس جمهور و با مشارکت وزارت نیرو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شد.

 

به گزارش صبح ساحل، مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در این مراسم که با حضور استاندار هرمزگان در روستای گواه کوه و تنب سیک بخش دژگان بندرلنگه آغاز شد، گفت: قرار است ظرف مدت ۳۰ ماه به ۶۷ روستای بدون شبکه آب یا ایجاد حدود یکهزار کیلومتر شبکه آب در چهار مرحله آبرسانی صورت گیرد.
امین قصمی افزود: این طرح بزرگ توسط قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت زدایی نیروی دریایی سپاه اجرایی شود و جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.
وی بیان داشت: در این طرح قرار است بیش از ۶۷ مخزن ذخیره آب با حجم ذخیره افزون بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب برای روستاهای مورد نظر احداث شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان اظهارداشت: در برخی مناطق استان نیز در مجموع حدود ۶ حلقه چاه جهت استخراج آب حفر و به شبکه آبرسانی روستایی متصل می‌شود.
قصمی ادامه داد: این طرح جهادی از اولویت‌های مهم دولت بوده که با اعتباری افزون بر ۱۱ هزار و ۴۰ میلیارد ریال به سرانجام برسد.
استاندار هرمزگان نیز در این مراسم گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره نشان داده در کنار دولت و مردم ایستاده و در برهه‌های مختلف تاریخی خدمات ارزنده‌ای را در زمان جنگ و پس از آن با انجام طرح‌های مختلف ملی و محرومیت زدایی ارائه کرده است.
مهدی دوستی افزود: در شان مردم هرمزگان نیست که با این ثروت بی نظیر که برخی مناطق و روستاها تشنه باشند، بر همین اساس رفع تشنگی و آبرسانی به مناطق مختلف استان به دستور مستقیم رییس جمهور، در این زمینه کار آغاز شده است.
وی بیان داشت: آبرسانی در فرهنگ دینی و ملی ما وجود دارد و بر همین اساس اهتمام مناسبی برای رفع مشکل آب در سطح استان داریم.
وی تصریح کرد: در این طرح که با مشارکت وزارت نیرو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرایی می‌شود بخشی از مشکل آب حل می‌شود و با تشکیل قرارگاه قمر بنی هاشم در استان و پای کار آمدن صنایع مستقر در هرمزگان بخش دیگری از مشکل کم آبی و تنش آبی روستاها مرتفع می‌شود.
مهدی دوستی گفت: استان هرمزگان افزون بر یکهزار و ۶۰۰ روستا دارد که شمار زیادی از روستاها با تنش آبی مواجه هستند و ۳۷۵ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود از این رو باید توجه ویژه‌ای به بحث آبرسانی در استان داشته باشیم.
وی ادامه داد: در شهرستان قشم متأسفانه جمعیت زیادی با تنش آبی مواجه هستند که لازم است در این جزیره نیز اقداماتی برای کاهش مشکلات انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها