مدیرعامل اتحادیه دامداران:

دلالان، بازار گوشت را متشنج کردند



مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: عرضه گوشت با نرخ‌های فعلی در بازار ناشی از دلال بازی است و ارتباطی به دامدار ندارد.

به گزارش صبح ساحل، «عالی»،مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: با وجود مشکلات تامین نهاده‌های دامی و کمبود با نرخ مصوب، قیمت تمام شده دام افزایش یافته است. نرخ کنونی هر کیلو بره ۶۲ تا ۷۰ هزار تومان، گوساله زنده ۵۳ تا ۵۵ هزار تومان و خرید هر کیلو لاشه از دامدار ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: عرضه گوشت با نرخ‌های کنونی در بازار ناشی از دلال بازی است چرا که به رغم هزینه‌های بالای تولید، دامدار با ضرر عرضه می‌کند. عالی گفت: با توجه به آنکه قیمت دام و گوشت تابع هزینه‌های تولید است، از این رو با استمرار افزایش روزمره قیمت نهاده‌های دامی احتمال نوسان قیمت گوشت در بازار شب عید دور از انتظار نیست‌.

طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی طی ماه‌های بهمن و اسفند با دستور رئیس جمهور ارز تخصیص یافته و برای فروردین هم تمهیداتی اندیشیده شده است.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، سردست گوسفندی ۱۷۰ هزار تومان، شقه گوساله ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان، سردست گوساله ۱۶۰ هزار تومان بوده که نسبت به هفته‌های اخیر رشد معناداری داشته است. هر چند اتحادیه دامداران و شورای تامین کنندگان دام معتقدند که قیمت گوشت در عمده فروشی تغییر محسوسی نداشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها