واکسیناسیون کرونا در کودکان ۵ سال و بالاتر آغاز شد



معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: دستورالعمل آغاز واکسیناسیون کرونا در کودکان ۵ سال و بالاتر به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده و از امروز رسما واکسیناسیون این گروه سنی در کشور آغاز می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «کمال حیدری»، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: با توجه به موافقت وزیر بهداشت و نیز تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، در مرحله اول واکسیناسیون گروه سنی بالاتر از ۹ سال آغاز شد و از امروز نیز واکسیناسیون گروه سنی بالاتر از ۵ سال در کشور انجام می شود و انتظار داریم که والدین، نسبت به تزریق واکسن به فرزندان شان اقدام کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: واکسن های مورد تایید برای گروه سنی بالاتر از ۵ سال در کشور، پاستوکووک و سینوفارم است و میزان تزریق و فاصله بین دو نوبت، مشابه گروه های سنی بالاتر و بالغین است.

تا کنون ۶۱ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۳۵۳ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۸۵۷ دُز دوم و ۲۰ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۴۳۴  دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۶ میلیون و ۸۰ هزار و ۶۴۴ دُز رسیده است.

در شبانه روز گذشته ۳۷۴ هزار و ۹۹۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

لازم به ذکر است؛  کودکان ۵ تا ۹ سال(متولدین ۹۵/۱۱/۳۰ به قبل) می توانند برای دریافت واکسن کرونا(سینوفارم و پاستوکووک) به مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت و مراکز تجمیع واکسیناسیون شهر قشم و درگهان مراجعه نمایند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها