رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

حذف مالیات ارزش افزوده در مناطق آزاد در دستورکار مجلس است



رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس عزم جدی دارد تا دریافت مالیات ارزش افزوده در مناطق آزاد را منتفی کند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از فارس، «محمد رضا پور ابراهیمی»،رییس کمیسیون اقتصادی مجلس امروز در دیدار اعضای مجمع توسعه سازندگان کیش، گفت: مناطق آزاد یکی از فرصت‌های بزرگ برای اقتصاد ایران هستند اگر بتوانند از ظرفیت آنها به خوبی بهره بگیریم.

وی با بیان این که پاره‌ای تخلفات نباید فلسفه وجودی مناطق آزاد را زیرسوال ببرد، از عزم جدی مجلس برای منتفی کردن دریافت مالیات ارزش افزوده در مناطق آزاد خبر داد و عنوان داشت: مجلس برای پاسخگو ساختن مناطق آزاد، این مناطق را زیرمجموعه وزارت اقتصاد قرار داد و همین امر سبب دوگانگی مدیریتی در آنها شده است که باید آن  را در برنامه هفتم توسعه کشور اصلاح کنیم.

پورابراهیمی همچنین گفت: برنامه ششم توسعه پایان می‌یابد و در حال بررسی و تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم که از سال ۱۴۰۲ اجرایی خواهد شد و اهمیت دارد تا مسائل مرتبط با توسعه اقتصادی کشور را در این برنامه با دقت بیشتری لحاظ کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از احتمال مثبت شدن تراز تجاری کشورمان پس از چند سال خبر داد و گفت: اینها نشانگر شکست فشارهای اقتصادی آمریکا بر علیه کشورمان است.

وی بر ضرورت اطلاع رسانی درباره اقدامات بزرگ عمرانی و توسعه‌ای انجام شده در مناطق آزاد کشورمان نیز تأکید کرد و بیان داشت: شناسایی موانع تولید و فعالیت فعالان اقتصادی در مناطق آزاد و احصای راه حل‌های قانونی برای رفع آن از جمله مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید با مشارکت بخش خصوصی فعال در کیش و دیگر مناطق آزاد به آن پرداخته شود.

پورابراهیمی همچنین از نقش سعید محمد در شورای عالی مناطق آزاد تجلیل کرد و بیان داشت: برای حل بلاتکلیفی برخی از مدیریت ها و هیئت مدیره‌های مناطق آزاد بدنبال آن هستیم تا مجلس با درخواست از رئیس جمهور خواستار تفویض اختیار به افراد ذیصلاح جهت صدور سریعتر احکام در مناطق آزاد شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها