۳۳۸ نفر در قشم به اُمیکرون مبتلا شدند



رییس شبکه بهداشت قشم گفت: از نیمه بهمن‌ماه گذشته تا کنون ۳۳۸ نفر دراین جزیره به اُمیکرون مبتلا شدند که ۱۳۹ مورد مثبت در هفته اخیر ثبت شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، دکتر یاسر مرادی افزود: در همین مدت همچنین ۷۶ مورد بستری در بیمارستان ثبت شد که ۲۹ نفر از آنان در هفت روز گذشته بستری شدند.

وی ادامه داد: هم اکنون چهار نفر در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم و در بخش کرونا بستری هستند.

رییس شبکه بهداشت قشم تصریح کرد: از ابتدای همه گیری سویه اُمیکرون تا کنون پنج نفر در قشم به علت مبتلا به کرونا فوت کردند.

وی افزود: ۲ مورد متوفی ۲ دُز واکسن تزریق کرده، اما دُز یادآور (سوم) را دریافت نکرده بودند.

مرادی ادامه داد: یک مورد متوفی تنها یک دُز واکسن دریافت کرده بود و ۲ مورد دیگر در طرح واکسیناسیون کرونا شرکت نکرده بودند.

وی تاکید کرد: از مردم درخواست می‌شود در سریع‌ترین زمان ممکن برای تکمیل واکسیناسیون به مراکز تزریق واکسن قشم مراجعه کنند.

رییس شبکه بهداشت قشم با اشاره به ادامه وضعیت قرمز کرونا در این شهرستان افزود: همه افراد باید از مصرف کردن غذا یا مواد خوراکی در مکان‌های سربسته از جمله تالار و رستوران‌ها پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت فاصله اجتماعی و خودداری از شرکت در مراسم‌های شلوغ از دیگر توصیه‌های اکید شبکه بهداشت و درمان به مردم است.

 

براساس آخرین آمار منتشرشده ازسوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون 3میلیون و 219هزار و 328دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است. از این تعداد، یک میلیون و 430 هزار و 298دوز اول، یک میلیون و 257هزار و 367دوز دوم و 53هزار و 723دوز سوم تزریق شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها