مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

زلزله ۴.۴ ریشتری حوالی بخش قلعه قاضی خسارتی نداشت



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: زلزله ۴.۴ ریشتر سه شنبه شب حوالی بخش قلعه قاضی بندرعباس خسارت جانی و مالی در برنداشت.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مهر داد حسن زاده افزود: با توجه به زلزله های پی درپی سالجاری بلافاصله پس از وقوع زلزله ضمن تماس با بخشدارقلعه قاضی ، نیروهای امدادی و ارزیاب به منطقه اعزام شدند که تا این لحظه خبری از خسارت گزارش نشده است.

وی ادامه داد: هرمزگان از استانهای زلزله خیر کشور است و امسال هم شاهد ۲ زلزله مهیب ۶.۴  و ۶.۳ ریشتری در منطقه فین بندرعباس با خسارت های فراوان مالی  در۳۰ روستا بودیم که درحال تکمیل وساخت واحدهای مسکونی زلزله زدگان هستیم.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ۲۷بهمن ماه امسال هم اعلام کرده بود : وقوع ۲ زلزله سه و ۷ دهم و ۴ ریشتر در بندرعباس و بندر خمیر به ترتیب در ساعت ۴ و ۱۹ دقیقه در عمق ۸ کیلومتری  و فاصله ۳۳ کیلومتری بندر خمیر، ۳۵ کیلومتری لافت و۴۳ کیلومتری رویدر و در ساعت ۵ و ۳۹ دقیقه در عمق ۱۸ کیلومتری و۳۰ کیلومتری قلعه قاضی و ۳۹ کیلومتری تخت هرمزگان همبدون خسارت بود.

مهرداد حسن‌زاده افزود: این استان با توجه به زلزله خیز بودن در نقاط مختلف آن همواره نیروهای امدادی و کمک رسان به صورت آماده باش هستند و در ۲ زلزله اخیر همه بلافاصله نیروهای ارزیاب به منطقه اعزام شدند که با همکاری فرمانداران، بخشداران، دهیاران و اهالی محل موضوع مورد بررسی قرار گرفته که خوشبختانه خسارتی گزارش نشد.

 

در ۲۳ آبانماه امسال ۲ زلزله بزرگ ۶.۴ و۶.۳ ریشتری در روستاهای بخش فین بندرعباس رخ داد که هرچند تلفات انسانی کمی داشت ولی خسارت های مالی فراوانی در روستاها حدود ۳ هزار و  ۱۰۱واحد احداثی و یک هزارو۶۰۰ واحد تعمیری و شهری ۵۸۲ واحد مسکونی تعمیری کارشناسی و اطلاعات خانوارها در سیستم ثبت شد که نیاز به ساخت و ساز دارد

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها