یک هزار میلیارد ریال برای توسعه بندر چارک سرمایه‌گذاری می‌شود



 سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این سازمان در سال ۱۴۰۱ در راستای توسعه بندر چارک یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، سعید پورزادی روز جمعه در بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از بندر چارک اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد کیش برنامه ریزی های خود برای توسعه بندر چارک را از سه ماه پیش آغاز کرده و هم اکنون طرح جامع توسعه آن طراحی و تدوین شده است.

وی با بیان اینکه این برنامه جامع تا پایان امسال به تصویب اعضای هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش می رسد اضافه کرد: برنامه جامع توسعه بندر چارک ۱۰ ساله و در سه مرحله به اجرا گذاشته می شود که برای‌ سال اول آن (۱۴۰۱) یک هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

وی افزود: همچنین در برنامه کوتاه مدت آن نیز که حدود ۲ سال به طول می کشد چهار هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که به صورت مرحله ای و پس پس تحقق برنامه سال اول سرمایه گذاری خواهد شد.

پورزادی یادآور شد: اجرای طرح جامع طبق تفاهم نامه امضا شده بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به وسعت ۱۷ هکتار در پهنه خشکی و ۱۴ هکتار در پهنه آبی به مرحله اجرا در می آید.

وی افزود:  ایمنی و اطفا حریق،  لایروبی  ساخت موج شکن، ساخت اسکله های پارکینگ شناورها، احداث دیوار پیرامونی و نصب فنس و ساخت ساختمان پایانه مسافربری از جمله برنامه های در اولویت سال اول این برنامه جامع است.

سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: همچنین ساخت اسکله صیادی به عنوان یکی از مطالبات مردم چارک در طرح جامع گنجانده شده است که به تنهایی ۵۰۰ میلیارد ریال برای آن اعتبار پیش بینی شده که‌ حین اجرای جزئیات این طرح احداث می شود.

چارک قابلیت تبدیل به بندر صادرات مصالح ساختمانی را دارد

سرپرست شرکت بنادر و فرودگاه کیش نیز در این بازدید گفت: بر اساس برنامه جامع فرصت های سرمایه گداری مختلفی در بندرچارک ایجاد می شود که تبدیل آن به بندر صادرات مصالح ساختمانی از جمله این فرصت ها است.

عزت الله محمدی یادآور شد: هم اکنون بسیاری از سرمایه تجار کشور از جمله اتاق بازرگانی استان فارس آمادگی خود برای صادرات مصالح از این بندر را اعلام کرده اند.

 

بندر چارک از بنادر تاریخی خلیج فارس است که به خاطر نزدیکی آن به جزیره کیش و ساختار بندری و حمل‌ونقل دریایی آن، تا حدودی دروازه ورودی گردشگران به جزیره کیش محسوب می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها