در راستای نظارت و کنترل بر بازار شب عید انجام شد

گشت مشترک تعزیرات در آستانه سال نو



مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان روز گذشته به منظور اجرای طرح نظارت وکنترل بر بازار شب عید و مبارزه با گران‌فروشی و کم‌فروشی درقالب گشت مشترک به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، معاون اجرایی تعزیرات در امور شعب، رییس اتاق اصناف، ریاست جهاد کشاورزی، رییس بسیج اصناف و معاونین سازمان صمت و رییس شعبه گشت مشترک تعزیرات از بازار روز شهر بندرعباس و واحدهای عرضه کالاهای اساسی شهر بندرعباس بازدید کردند.

 

به گزارش صبح ساحل، «حسین ایزدی»، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان در این بازدید گفت: ما قیمت مصوب را در رابطه با هر کالا اعلام کرده‌ایم که باید فروشندگان طبق قیمت مصوب اقلام خود را به فروش برسانند.

وی افزود: برای مثال قیمت شکر برای مصرف کننده کیلویی 14 هزار و 700 تومان است اما در این بازدید و طبق بررسی‌های انجام‌شده بسته شکر 900 گرمی را 20 هزار تومان به فروش می‌رسانند که مصداق گران‌فروشی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان عنوان کرد: برای بررسی این موضوع که در کدام فروشگاه‌های سطح شهر اقلام و کالاهای اساسی به قیمت مصوب عرضه می‌شود در قالب گشت مشترک به بازار بندرعباس و واحدهای عرضه کالا آمدیم تا فروشگاه‌های متخلف را شناسایی کنیم.

«علی فیروزی»، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان هم در این بازدید با اشاره به تفاوت قیمت مصوب و قیمت عرضه کالا گفت: در بحث تنظیم بازار آن قیمت‌هایی که در بازار وجود دارد و مردم براساس آن خرید می‌کنند اهمیت دارد و اینکه ما قیمت مصوب را اعلام می‌کنیم با ان چیزی که در واقعیت وجود دارد متفاوت است.

وی افزود: امروز من خواهش کردم تا همه مدیران در این بازدید حضور داشته باشند تا این موضوع را بررسی کنند و مردم را به سمت فروشگا‌ه‌هایی با نرخ مصوب هدایت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در ادامه گفت: با توجه به اینکه عید نوروز و ماه مبارک رمضان را پیش رو داریم باید توجه کنیم که بحث تنظیم بازار اهمیت زایدی دارد و همه باید کمک کنیم تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

وی در پایان گفت: در بحث مرغ هم قرار است که نرخ جدید فردا از سوی جهاد کشاورزی اعلام شود و نرخ جدید 29 و 800 خواهد بود.

گفتنی است که گشت تعزیرات و سازمان صمت تا 15 فروردین سال 1401 ادامه خواهد داشت و شهروندان می‌توانند برای شکایت از گرانفروشان از طریق پایگاه www.135.ir درخواست خود را ثبت کنند.

 

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها