احتمال حضوری شدن مدارس در سال جدید



معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: بعد از تعطیلات عید، ادامه سال تحصیلی را داریم و امیدواریم بتوانیم آموزش حضوری را فراهم کنیم آن هم در شرایطی که آموزش غیرحضوری باعث لطمه به روند آموزش به ویژه در مناطق کمتر برخوردار شده است. 

    

به گزارش صبح ساحل، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه  "زنده باد زندگی"،  با اشاره به موضوع  بازگشایی مدارس در شرایط کنونی بیان کرد: در مباحث اجتماعی و فرهنگی ضرورت دارد دانش‌آموزان در مدرسه حضور پیدا کنند. به عنوان مثال رشته‌های مختلفی در هنرستان‌ها داریم که آموزش از طریق آموزش مجازی میسر نیست  همچنین برخی دروس در دوره نظری و مباحث دوره ابتدایی از طریق آموزش حضوری اثربخشی بیشتری برای دانش‌آموزان دارند.

وی ادامه داد: بخشی از دغدغه و نگرانی والدین برای جلوگیری از حضور دانش‌آموزان در مدرسه،  شیوع بیماری است اما در دوره متوسطه نگرانی نداریم چراکه بیش از 92 درصد دانش‌آموزان واکسینه شدند ضمن اینکه اگر نگاه ملی داشته باشیم باید آینده کشور را در نظر بگیریم  این دانش‌آموزان قرار است وارد جامعه شوند و تبعات شرایط کنونی آموزش در سال‌های آینده آشکار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: طی نظرسنجی که داشتیم بخش عمده‌ای از خانواده‌ها به آموزش حضوری اقبال داشتند. مهم، آینده کشور است و همه ما باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم، اکثر کشورهای دنیا سال تحصیلی گذشته، آموزش حضوری داشتند و حتی در برخی از این کشورها وضعیت واکسیناسیون مانند کشور ما نیست.

کاظمی  افزود: در دوره متوسطه دوم رشته‌های مهارتی و شاخه نظری را داریم که دانش‌آموزان متناسب با علاقه وارد این رشته‌ها می‌شوند و بعد از آن هم یک رشته دانشگاهی را انتخاب می‌کنند علاوه بر این موارد فعالیت‌هایی را در مدرسه تعریف می‌کنیم که باعث ایجاد روحیه پژوهشگری می‌شود و زمینه ظهور و بروز استعدادها را فراهم می‌کند.

وی گفت: بعد از تعطیلات عید، ادامه سال تحصیلی را داریم و امیدواریم بتوانیم آموزش حضوری را فراهم کنیم آن هم در شرایطی که آموزش غیرحضوری باعث لطمه به روند آموزش به ویژه در مناطق کمتر برخوردار شده است. امیدوارم بتوانیم بستر مناسبی برای یادگیری فراهم کنیم و فرصتی ایجاد شود تا برای سال تحصیلی آینده این موضوع محقق شود

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها