صرفه جویی 300 میلیارد ریالی در آلومینیوم هرمزگان



صبح ساحل، اقتصادی _ مدیرعامل و رییس هیئت مدیره آلومینیوم المهدی و سرپرست مجتمع هرمزال گفت:ادغام مدیریتی این شركت باعث شد در سه ماه اخیر 300میلیارد ریال در هزینه ها صرفه جویی شود.

علی اكبرگلكار افزود: این صرفه جویی از راه بازنگری در قراردادهاو سیاستگذاری بهتر در خرید مواد اولیه به وجود آمده كه هیات مدیره به دلیل این موفقیت برای تمامی پرسنل پاداش در نظر گرفت.

وی درباره میزان تولید سالجاری این مجموعه اظهار داشت:تا پایان بهمن ماه مجموع تولید به حدود 130هزار تن رسیده و انتظار می رود تا پایان امسال به حدود 140هزار تن افزایش یابد.

وی ادامه داد:تمامی بسترها برای افزایش تولید آلومینیوم در استان فراهم است و تنها چالشی كه مانع جدی به شمار می رود تامین برق مناسب و پایدار است.

گلكار تصریح كرد:باید این واقعیت را پذیرفت كه توان صنعت آلومینیوم برای تحمل قیمت حامل های انرژی پس از هدفمندی یارانه ها را ندارد و با توجه به استراتژیك بودن این فلز می توان با اتخاذ راهكارهایی قیمت تمام شده را كاهش داد تا امكان رقابت در بازارهای جهانی فراهم شود. گلكار یادآور شد:در این راستا وزیر صنعت معدن و تجارت اجازه استفاده از ارز دولتی برای تامین مواد اولیه را صادر كرده و در آینده نزدیك ارز اعتباری در اختیار مجتمع المهدی و هرمزال قرار می گیرد.

 این مسئول صنعتی پیرامون بدهكاری 2هزار و 300میلیارد ریالی آلومینیوم المهدی به صنعت برق نیز اظهار داشت: اصل مصرف برق المهدی حدود یك هزار و 300میلیارد ریال است و بقیه این بدهكاری به دلیل در نظر گرفتن جرام مصرف بیش از الگو و مصرف در هنگام پیك بار است كه هیچ یك از آنها در صنعت منطقی نبوده و توجیه ندارد. وی اضافه كرد:در حال حاضر هر ماه به بدهكاری المهدی به صنعت برق افزوده می شود و حل این مشكل خارج از اختیارات استانی است و نامه نگاری ها و مذاكراتی در سطح ملی درین باره آغاز شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها