مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان:

۹۰ درصد ظرفیت هتل‌های هرمزگان رزرو شده است



مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: ۹۰ درصد ظرفیت هتل‌های این استان توسط مسافرانی که قصد دارند در نوروز به هرمزگان سفر کنند رزرو شده است.

به گزارش صبح ساحل، «سهراب بناوند»، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: بندرعباس ۲۰ هتل،  هفت هتل آپارتمان، ۲ متل و هفت مهمانپذیر، میناب سه هتل، رودان یک هتل، بندرلنگه یک هتل و چهار  مهمانپذیر، بستک، سیریک هر کدام یک هتل، جزیره هرمز یک هتل و یک متل پارسیان ۲ هتل آپارتمان و یک مهمانپذیر دارد. وی ادامه داد: اماکن غیر مجاز اقامتی با همکاری پلیس فتا و پلیس اماکن نیروی انتظامی رصد و پلمپ می شود. بناوند اضافه کرد: بازدید نظارتی بر اماکن و تاسیسات گردشگری با همکاری انجمن های اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی تشدید شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان اضافه کرد: تلفن ۰۹۶۲۹ برای رسیدگی به شکایات در تمام اقلام تبلیغاتی اعم از بنر،  شبکه‌های اجتماعی در مراکز اقامتی، پذیرایی و کلیه تاسیسات گردشگری اعلام و نصب شده است.

کیوان احمدی، مدیرعامل جامعه واحدهای اقامتی حرفه‌ای هتلداران هرمزگان هم چند روز قبل به خبرنگار ایرنا گفته بود: تقاضای اقامت در واحدهای اقامتی این استان با توجه به نبود ممنوعیت کرونایی بسیار بالا بوده به نحوی که هم اکنون بین ۷۰ تا ۱۱۰ درصد برخی واحدهای اقامتی تکمیل شده است. احمدی اظهار داشت: البته ظرفیت برخی هتل‌ها که پس از کرونا فعال شده‌اند ۳۰ درصد و بوم گردی ها حداقل ۸۰ درصد پر شده است. وی ادامه داد: ظرفیت واحدهای اقامتی در شرق هرمزگان پایین بوده و به همین دلیل ظرفیت آنها از هم اکنون بیش از ۱۰۰ درصد رزرو شده یا تکمیل شده است و میناب تنها ۲ هتل با ظرفیت های ۱۱۰ و ۸۵ تخت دارد که با واحدهای اقامتی بوم گردی و خانه مسافری ظرفیت اسکان ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر را خواهد داشت.

مدیرعامل جامعه واحدهای اقامتی حرفه‌ای هتلداران هرمزگان اشاره کرد: ظرفیت واحدهای اقامتی بندرعباس هم به نسبت پایین بوده و اینجا ۳۶ واحد اقامتی شامل مهمانپذیر، هتل و هتل آپارتمان با ظرفیت یک هزار و ۷۰۰ اتاق و ظرفیت اسکان سه هزار و ۸۵۰ نفر تا حداکثر چهار هزار و ۵۰۰ نفر را دارد. احمدی افزود: اسکان چهار هزار و ۵۰۰ نفر در صورتی است که از همه امکان اتاق ها استفاده شود و حتی در اتاق های سه تخته یک نفر دیگر هم استراحت کند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها