مسافران دریایی کیش برنامه ریزی لازم برای خروج از جزیره را اتخاذ کنند



دبیر ستاد نوروزی جزیره کیش گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر ناپایداری‌های دریایی لازم است مسافرانی که از طریق دریا عازم هستند برنامه ریزی لازم برای خروج از جزیره را داشته باشند.

به گزارش صبح ساحل، «جواد جمالی»، دبیر ستاد نوروزی جزیره کیش  گفت: طبق اعلام هواشناسی از اواخر روز شنبه تا پایان روز دوشنبه هفته آینده (۶ تا هشت فروردین ۱۴۰۱) ناپایداری های دریایی و تشدید ورزش باد تا ۴۰ گره دریایی (معادل ۷۴ کیلومتر برساعت) در سواحل غربی استان هرمزگان پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به صدور هشدار وضعیت قرمز هواشناسی، از اواخر روز شنبه تا پایان روز دوشنبه تردد شناورهای باری و مسافری در از مبدا این جزیره به بنادر چارک و آفتاب و برعکس آن امکان پذیر نیست و توصیه می شود مسافران دریایی با توجه به این وضعیت برنامه ریزی لازم برای خروج از جزیره در روزهای پیش رو را داشته باشند.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این اطلاعات در فضای مجازی و همچنین کمپ های اسکان به اطلاع مسافران داده شده و کمیته های مربوطه ستاد نوروزی در صورت اقدام به خروج از جزیره تا قبل از شروع وزش بادها توسط مسافران یاری رسان آن‌ها خواهند بود. وی افزود: کمیته حمل و نقل دریایی و هوایی ستاد نوروزی جزیره کیش در نوروز امسال به منظور پاسخگویی مناسب به گردشگران در ایام نوروز اقدام به افزایش ۱.۳ برابری (۱۳۰ درصدی) در تعداد شناورهای لندینگ کرافت (حمل بار و خودرو) و مسافری کرده و پیش بینی های لازم برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد از مبدا کیش به بنادر همجوار و برعکس آن انجام شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها