مدیرکل راهداری هرمزگان درمورد اقدامات این اداره‌کل در حوزه غرب استان طی سال گذشته مطرح کرد:

رشد ۴برابری اعتبارات ابلاغی احداث راه‌های روستایی و پل‌های بزرگ در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹



مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان با تاکید بر اینکه در سال ۱۳۹۹ قریب به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث راه‌های روستایی حوزه غرب استان ابلاغ شده بود گفت: با حمایت های استاندار محترم و تلاش های نماینده محترم مردم شریف غرب استان در مجلس شورای اسلامی، اعتبارات ابلاغی برای احداث راههای روستایی و پل‌های بزرگ در سال ۱۴۰۰، حدود ۴ برابر افزایش یافت که با اختصاص ۸۴۷ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته پیشرفت قابل ملاحظه ای در پروژه های راه روستایی این منطقه حاصل شد.
 
به گزارش صبح ساحل،  یوسف عابدینی با اشاره به اقدامات انجام شده و عملکرد این اداره کل در حوزه غرب استان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۹ پروژه شاخص شامل هفت پروژه راه روستایی و دو دستگاه پل بزرگ در محورهای غرب استان در حال اجرا بوده است که از مهمترین این پروژه ها می توان به خاکبرداری و خاکریزی کامل مسیر انجیردان و روستاهای تابعه در شهرستان بستک به طول ۲۵ کیلومتر اشاره کرد، که برای اولین بار آرزوی دیرینه اهالی روستای انجیردان با بیش از ۱۲۰ خانوار در کمتر از یک سال محقق شد و ۱۲ کیلومتر از طول این مسیر نیز با اعتباری به ارزش ۳۲۰ میلیارد ریال آسفالت شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان ادامه داد: آسفالت راههای روستایی خومکو‌ و کرچی شهرستان بندرلنگه جمعاً به طول ۴ کیلومتر با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال، از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه راههای روستایی غرب بود.
عابدینی با یادآوری این موضوع که در راستای ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی و رفع انسداد محورهای مهم و پرتردد در شهرستان بندرلنگه، اجرای پل‌های ارمک و چارک در دستور کار قرار داشته است افزود: پل بزرگ چارک با ۹ دهانه ۲۰ متری به طول ۱۸۰ متر در سال ۱۴۰۰ پیشرفت قابل توجهی داشته است و تا پایان خردادماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی ابراز کرد: پل بزرگ ارمک‌‌ نیز ۵ دهانه ۲۰ متری دارد که طول آن ۱۰۰ متر است و عملیات اجرایی آن در اواخر سال گذشته آغاز شده که به فضل الهی تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.
یوسف عابدینی با اشاره به اینکه ارزش ریالی پل های مذکور بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال می باشد خاطرنشان کرد: با حمایتهای استاندار محترم و پیگیری، تلاش و همکاری جناب آقای جباری نماینده محترم مردم شریف غرب استان در مجلس شورای اسلامی؛ اعتبارات ابلاغی حوزه غرب استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن، حدود ۴ برابر رشد یافت که جمعاً بیش از ۸۴۷ میلیارد ریال اعتبار برای احداث راههای روستایی و پل‌های بزرگ حوزه غرب استان مصوب و ابلاغ شد و با عنایت به همین موضوع و پیگیری های به عمل آمده، ۱۶ کیلومتر از راه‌های مذکور در سال ۱۴۰۰ آسفالت شد که در سال ۱۴۰۱ نیز ۵۳ کیلومتر دیگر آسفالت و به بهره‌برداری خواهد رسید.
تکمیل راه تنگ دالان ایلچی رودبار به طول ۱۸ کیلومتر که از راه های میانبر و شبکه ای مهم شهرستان بستک می باشد و راه دسترسی روستاهای منطقه رودبار را به مرکز استان و دسترسی به دریا بیش از ۷۰ کیلومتر نزدیک‌تر می‌کند، از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه راههای روستایی غرب است که ۶ کیلومتر آن در سنوات گذشته اجرا و ۱۲ کیلومتر مابقی نیز با همکاری مجمع خیرین منطقه در سال جاری تکمیل خواهد شد.
 
 
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص نگهداری راه‌های غرب استان نیز اظهار داشت: طی سال گذشته بیش از ۲۷ کیلومتر از راه‌های این حوزه مورد تعریض و بهسازی قرار گرفت که از مهم‌ترین آنها می‌توان به تعریض و بهسازی نقطه پرحادثه گردنه شورز و محور تنگ بستک به چاه بنارد اشاره کرد که برای اتمام آنها ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
عابدینی افزود: اجرای عملیات روکش راه‌های شهرستان‌های بستک، پارسیان و بندرلنگه؛ جمعاً به طول ۴۰ کیلومتر در سال گذشته انجام شد و عملیات اجرایی روکش آسفالت ۱۰۴ کیلومتر از محورهای این مناطق نیز در سال ۱۴۰۱ با اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در دست اقدام است.
وی همچنین از تعریض و بهسازی محور جناح کمشک لامرد تنگ بستک و تامین اعتبار تعریض و بهسازی محور لمزان دژگان به طول ۷ کیلومتر در سال جاری خبر داد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان متذکر شد: روکش آسفالت محورهای اصلی و مهم شهرستان بستک تا کنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و بر اساس آن، آسفالت ۳۰ کیلومتر از راه‌های اصلی این شهرستان روکش  شده است.
یوسف عابدینی با تشکر از حمایت های جناب آقای مهندس دوستی استاندار هرمزگان و تقدیر از پیگیری های مهندس جباری نماینده مردم شریف غرب استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم افزایی و همراهی این عزیزان و پیگیری های صورت گرفته باعث تسهیل خدمات رسانی به مردم خوب منطقه شده است.
وی ارتقاء محور بندرلنگهبستک لار به راه شریانی را یکی از نتایج مهم تعامل بین قوه مقننه و مجریه و تلاش های مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جهت خدمت مطلوب تر به مردم بر شمرد و یادآور شد: از محل اعتبارات نگهداری و اصلاح راههای شریانی توانستیم بیشتر نقاط پرحادثه را اصلاح کرده و عملیات اجرایی تعریض، بهسازی، آسفالت و احداث چندین پل را در دستور کار قرار دهیم.
عابدینی ضمن تشکر از تعامل ایجاد شده که منجر به توسعه زیرساخت‌های جاده ای شده است خاطرنشان کرد: پروژه بهسازی مسیر جناح_کمشک و اتمام عملیات اجرایی  آسفالت ورودی دهتل از دیگر نتایج همراهی استاندار معزز و نماینده محترم مردم شریف در حوزه غرب استان می باشد که جا دارد از این بزرگواران قدردانی نمایم‌.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها