تزریق دوز سوم واکسن کرونا به حدود ۳۰ هزار کیشوند



رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: حدود ۳۰ هزار  کیشوندان تاکنون نوبت سوم واکسن کرونا را به منظور ارتقای سطح ایمنی جامعه برابر همه گیری این ویروس دریافت کردند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمدرضا رضانیا اظهارکرد: تا کنون ۲۹ هزار ۶۵۱ نفر از جمعیت بومی و ساکن این جزیره دُز سوم خود را دریافت کردند و بر اساس سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون تمام افراد بالای ۹ سال واجد شرایط دریافت دُز سوم هستند.
وی با بیان اینکه جمعیت ساکن و بومی جزیره بر اساس برنامه واکسیناسیون عمومی حدود ۴۹ هزار نفر پیش بینی شده است افزود: با تلاش های انجام گرفته تا کنون بیش از  ۵۳ هزار  نفر نیز دُز دوم خود را دریافت کردند.
رییس مرکز توسعه سلامت کیش تعداد کل واکسن های تزریق شده در این جزیره را بیش از ۱۴۱ هزار دُز اعلام کرد و گفت: ۵۹ هزار دُز از این میزان در مرحله اول بوده که به علت جمعیت شناور جزیره  ۱۲۰ درصد (۱.۲ برابر) جمعیت برنامه ریزی شده است.
وی افزود: بیش از ۸۵ درصد افرادی که دُز سوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند در مواجه با کرونا از ایمنی بیشتری برخوردار هستند.
از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون در این جزیره بیش از  ۱۰هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است؛ جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

 

براساس آخرین آمار منتشرشده ازسوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون 3میلیون و 406هزار و 98دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است. از این تعداد، یک میلیون و 488هزار و 988دوز اول، یک میلیون و 292هزار و 884دوز دوم و 624هزار و 226دوز سوم تزریق شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها