حضور بیش از ۴۰درصد دانش آموزان کیش در مدارس



رییس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: در نخستین روز از بازگشایی مدارس بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان این جزیره در کلاس های درس حاضر شدند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، پرویز حیدری راد اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل‌ ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش پرورش مبنی از سرگیری آموزش های حضوری، صبح امروز مدارس جزیره فعالیت خوددرا مجددا از سر گرفتند.
وی اضافه کرد: در روز اول بازگشایی نیز بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان در کلاس های درس حاضر شده و انتظار می رود در روزهای آتی این میزان با بازگشت کیشوندان از سفرهای نوروزی به ۱۰۰ درصد برسد.
حیدری راد با بیان اینکه از هفته گذشته آماده‌سازی مدارس جزیره با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و سایر دستگاه ها آغاز شده ا ست افزود: در این مدت علاوه بر انجام برخی تعمیرات در حوزه سرمایشی و تهویه کلاس ها، با حضور نیروهای آتش نشانی محوطه مدارس شست و داده شده است.
وی یادآور شد: همچنین گند زدایی مدارس از دیگر اقدامات انجام شده قبل از بازگشایی است که در این رابطه تمام میز و صندلی ها و تجهیزات کلاس ها با نظارت مرکز توسعه سلامت ضدعفونی شده است.
رییس آموزش و پرورش کیش گفت: رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک توسط دانش آموزان و معلمان شرط اول حضور در کلاس های درس است و برخی مدارس علی رغم کمبود فضای فیزیکی برای ارتقای سطح سلامت دانش آموزان و کلاس ها راروه بندی کرده اند.
وی اظهار داشت: تا کنون ۹۹ درصد معلمان جزیره دزهای اول و دوم و ۸۳ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال و ۲۸ درصد دانش آموزان پنج تا ۱۲ سال واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.
وی افزود: بازگشایی مدارس در ۲ ماه آتی علاوه بر اینکه موجب تقویت تاثیرات آموزشی در بین دانش اموزان می شود بلکه موجب لمس مشکلات و چالش های اموزشی این جزیره از طرف مسوولان جزیره، استان و کشور خواهد بود.
حیدری راد اضافه کرد: معتقدم رشد آموزش و پرورش کیش همسو با سایر بخش های آن نبوده و در حوزه های نیروی انسانی، رفع مشکلات فضای فیزیکی مدارس، مسکن فرهنگیان و تعیین تکلیف نحوه مدیریت آن باید تصمیماتی اساسی گرفته شود.
این جزیره دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است؛ در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها