درخت عجیبی که از آن آب بیرون می ریزد



«چشمه‌ای آب» در دینوشا در پنج کیلومتری پودگوریستا پایتخت مونته‌نگرو قرار دارد. عمر این درخت ۱۵۰ سال برآورد شده است.

 

بارها شنیده ایم که در گوشه و کناری، آب زمین را بشکافد و بر روی زمین جاری شود. این طریقیست که چشمه ها ایجاد می شوند. ولی مگر ممکن است که از درون درخت هم آب جاری شود؟! پاسخ مثبت است! گویا در کشور زیبای مونتنگرو همچین چیزی امکان پذیر است! درختی که از آن آب بیرون می ریزد در جنوب شرقی این کشور وجود دارد و به تازگی شهرت زیادی در قاره اروپا پیدا کرده است. در ادامه، این درخت عجیب را برایتان معرفی می کنیم.

یکی از شبکه های تلوزیونی اروپا، به تازگی یک ویدئوی عجیب و غریب از پدیده ای منحصر به فرد در روستای دینوسا (Dinosa)، واقع در جنوب شرقی کشور مونتنگرو منتشرکرده است. در این ویدئو، یک درخت توت سفید در میان علفزاری زیبا مشاهده می شود که همانند یک چشمه، آب از آن به بیرون فواره می زند! این ویدئو در همان دقایق ابتدایی انتشارش در شبکه های اجتماعی، میلیون ها لایک خورد و شهرت بسیار زیادی را به خصوص در قاره اروپا پیدا کرد. البته از این درخت همیشه آب خارج نمی شود و تنها زمانی که بارندگی های شدید در این روستا شروع شود، شاهد این پدیده خواهیم بود. یک حفره تو خالی در میانه این درخت وجود دارد، که حجم وسیعی آب از آن خارج می شود.

درخت عجیب روستای دینوسا

داستان خارج شدن آب از این درخت چیست؟

تا اینجا گفتیم که تا باران های شدید در این روستای کوچک شروع به باریدن می کنند، آب از این درخت خارج می شود. ظاهرا این باران ها، باعث ایجاد سیل در لایه های زیرین زمین می شوند. فشار بیش از حد آب در این لایه ها، باعث می شود که آب به دنبال راهی برای خروج و تخلیه از زمین باشد. در نهایت آب تنه تو خالی این درخت را که چند متر هم به زیر زمین رفته، پیدا می کند و با فشار از آن خارج می شود.

چشمه درختی روستای دینوسا در مونتنگرو

همانطور که در عکس ها مشاهده می کنید، حجم باران به قدری در این روستا زیاد است که نه تنها لایه های زیرین زمین از آب اشباع می شوند، بلکه بر روی سطح زمین هم آب جاری می شود. در این روستا پدیده های مشابه بسیاری اتفاق می افتند. در هنگام بارندگی، علاوه بر درختی که از آن آب بیرون می ریزد مناطق بسیار دیگری هم هستند که آب با شدت و حجم بسیار، از آن ها خارج می شوند. با کمی اغراق می توان گفت که کل روستای دینوسا در مونتنگرو، هنگام بارش باران به یک دریاچه تبدیل می شود!

بر اساس مصاحبه تلوزیونی که با مردم این روستا صورت گرفته، این پدیده حدود ۲۵ سال است که در این منطقه رخ می دهد. مردم روستا اعتقاد دارند که این درخت عجیب و غریب بیش از ۱۵۰ سال سن دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها