مسافران قطار دوستی



قطار تغییرات مدیریتی استان هرمزگان از ایستگاه راه و شهرسازی هم عبور کرد. این قطار که حرکت خود را پس از روی کارآمدن دولت سیزدهم در مرداد 1400 و از 19 مهرماه 1400 زمان معارفه‌ی «مهدی دوستی» توسط وزیر کشور به سمت استاندار هرمزگان آغاز کرده، تا به امروز 8 ایستگاه را پشت سر گذاشته است. پس از تغییر و تحول در استانداری، عزل و نصب‌ها به فرمانداری شهرستان بندرعباس هم رسید. پس از مطرح شدن نام‌های مختلف و رسانه‌ای شدن نام سرهنگ «علی‌نژاد» به سمت نماینده‌ی عالی دولت در شهرستان بندرعباس و تأخیر چند ماهه، به یکباره سرهنگ «محمد مرودی» از سوی وزیر کشور به سمت فرماندار این شهرستان انتخاب و جانشین «عزیزالله کناری» شد. البته پیش از این شاهد انتخاب پرحرف و حدیث «مهدی نوبانی» به سمت شهردار بندرعباس هم بودیم. اکنون تیم مدیریتی استان، شهرستان و شهر بندرعباس برآمده از یک نهاد انقلابی است. در شرایط فعلی، توقع مردم استان از این تیم جهادی و انقلابی به مراتب بیشتر از تیم مدیریتی دولت‌های پیشین است. پس از استقرار «مهدی دوستی» در ساختمان استانداری، قطار جابجایی استان، حرکت خود را از ایستگاه وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات آغاز کرد. در نخستین عزل و نصب استانی، «امیر یگانه» مدیر مخابرات منطقه‌ی هرمزگان، از قطار مدیران پیاده و «مهدی حیدری» در مسیر یزد، بندرعباس در ایستگاه این شرکت به تیم دوستی ملحق شد. این قطار پس از توقف چند ماهه، به سوی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان حرکت کرد تا «رضا کمالی‌زرکانی»، صندلی مدیریتی خود را به «اسمعیل جهانگیری» واگذار کند. در بهمن‌ماه پارسال، 3 مسافر تازه نفس، سوار قطار دوستی شدند. مقصد بعدی این قطار، ایستگاه آموزش و پرورش استان بود. چهاردهم بهمن‌ماه، «ایرج بیت‌الهی» که تنها 15 ماه بر صندلی لرزان این دستگاه تکیه زده بود، جای خود را به «محمد قویدل» باسابقه داد.

10 روز پس از این، قطار به شرق استان سفر کرد تا «عباس مویدی» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب را به مرکز استان و خیابان طلوع ساختمان سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان منتقل کند.

25 بهمن «مجتبی معین‌وزیری» که سودای رسیدن به شورای شهر بندرعباس را در سرداشت، سکان هدایت اداره‌ی کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان را از «هادی ابراهیمی» تحویل گرفت. در اسفند 1400 تنها شاهد یک تغییر بودیم و «مظفر مهری خادمی» جوان دیگری از جنس ورزش در رأس مدیریت دستگاه ورزش استان قرار گرفت. سال 1400 با این تغییرات مهم به پایان رسید. پس از تعطیلات سال جدید و در هفدهمین روز از نخستین ماه از قرن جدید، «عبدالحمید حمزه‌پور» که در چندین دولت، سابقه‌ی مدیریتی دارد از بوشهر به هرمزگان فراخوانده شده تا یک بار دیگر و این بار در دولت سیزدهم و در استان خود، حلال مشکلات حوزه‌ی آب و فاضلاب استان باشد. بیستم فروردین ماه جاری، «عباس کمالی» یکی از گزینه‌های شهرداری بندرعباس، از معاونت مهندسی وعمران اداره‌ی کل بنادر و دریانوردی استان به فلکه‌ی اتوتاج سابق و ساختمان اداره‌ی کل راه و شهرسازی نقل مکان کرد تا او در نقش یک ناجی وظیفه‌ی سروسامان دادن به بافت فرسوده و اوضاع به‌هم ریخته‌ی بخش مسکن را عهده‌دار شود. با این انتصاب، تیم دوستی، هشتمین یار خود را شناخت. حال باید منتظر ماند و دید که قطار تغییرات مدیریتی، در ایستگاه نهم کجا توقف خواهد کرد. نا گفته نماند، این روزها مدیران منصوب شده‌ی دولت‌های پیشین که هم‌چنان در رأس دستگاه‌های مختلف هرمزگان قرار دارند، پریشان حال به نظر می‌رسند چرا که هر لحظه بیم آن را دارند که میز لرزان مدیریتی خود را از دست بدهند.

نگاهی به انتصاب‌های اخیر انجام شده در دولت سیزدهم نشان می‌دهد که لابی نمایندگان استان با دولتمردان برای سپردن مدیریت دستگاه‌های اجرایی به نیروهای توانمند بومی نتیجه‌بخش بوده است. انتظار این است که روند توجه به نیروهای بومی ادامه داشته باشد و به صنایع و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی هرمزگان نیز کشیده شود.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها