امام جمعه قشم:

از اقدامات مدیران اجرایی و استاندار هرمزگان حمایت می کنیم



امام جمعه قشم گفت: از اقدامات جهادی استاندار و مجموعه اجرایی استان حمایت می‌کنم؛ اما مجموعه استان باید شنوای توصیه های ائمه جمعه باشند.
به گزارش صبح ساحل، «حجت الاسلام غلامرضا حاجبی»، امام جمعه قشم شامگاه دوشنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه جزیره بیان کرد: خبرنگار در تراز انقلاب دیده‌بان امین نظام جمهوری اسلامی و مردم است.  وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی و خبررسانی در دنیای امروز جهاد مدرن است و رسانه‌ها باید در حوزه جهاد تبیین عملیاتی باشند چراکه اساس جهاد تبیین بر صحبت کردن و بیان است.
 حجت الاسلام حاجبی امیدآفرینی رسانه‌ها در جامعه را ضروری دانست و اضافه کرد: پمپاژ ناامیدی موجب ملول شدن قلب و جانها می گردد و باعث می شود جامعه پذیرای اخبار مثبت هم نباشد و نشاط خود را از دست بدهد.  وی خاطرنشان کرد: توسعه متوازن در قشم به نگاه امیدوارانه نیاز دارد که رسانه‌ها می توانند به مردم تزریق کنند.
امام جمعه قشم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام جمعه شهرستان قشم گفت: اطلاع رسانی در دنیای امروز با رویکرد روشنگری در جامعه، جهاد مدرن بشمار می‌رود. حجت الاسلام حاجبی پس از شنیدن سخنان و درددل‌های خبرنگاران بر حل چالش‌های پیش روی حوزه رسانه تاکید کرد و افزود: باید با راه اندازی صندوق حمایت از رسانه ها به مسیر حرفه‌ای این حوزه جانی دوباره بخشید.
 
امام جمعه قشم همچنین با تاکید بر ضرورت بازگرداندن شورای فرهنگ عمومی به جایگاه اصلی خود تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی قشم یکی از ضعیفترین شوراهاست در حالی که مصوبات آن قانون است و باید اجرا شود از رسانه‌ها می‌خواهیم به کمک این شورا بشتابند تا به جایگاه اصلی خود بازگردد.
«مهدی سلامتی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: فضای رسانه نباید فضای امنیتی باشد تا خبرنگاران بتوانند در دغدغه‌های مردم را به گوش مسئولین برسانند. مهدی سلامتی هرمزی ادامه داد: نقد رسانه ها می توانند مسیر توسعه را به خوبی پیش روی جامعه قرار دهد. وی اظهار کرد: ما در جزیره قشم نیاز به تعریف خبرنگار و فعال رسانه‌ای داریم و برای شناسنامه دار کردن رسانه ها برنامه‌ریزی کرده ایم.
 به گفته سلامتی هرمزی اصلاح و بازتعریف ساختار اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم یکی از پیش‌شرط‌هایی این است که باید برای بهبود فضای رسانه و فرهنگ و هنر جزیره انجام داد.
در پایان این جلسه خبرنگاران قشم بر توسعه فضاهای رسانه ای، حمایت از خبرنگاران، بازشدن فضای نقد رسانه ای، حمایت از خبرنگاران از جمله مسکن و بیمه خبرنگاری، ایجاد تشکل های صنفی، توجه به مقوله اقتصاد رسانه و جلوگیری از گسترش رسانه های فاقد مجوز تاکید کردند.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها