در فروردین ماه سال جاری؛

10 فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شده است



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در فروردین ماه 10 فروند کشتی حامل انواع کالای اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شده که از این تعداد شش کشتی شامل محصول استراتژیک گندم است.

به گزارش صبح ساحل، «علی‌رضا محمدی کرجی‌ران»، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان صبح امروز در تشریح میزان واردات، تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی(غیرکانتینری) به بندر شهید رجایی در سال جاری، گفت: از ابتدای فروردین امسال تاکنون، 10 فروند کشتی حامل 598 هزارو 901 تن انواع کالای اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 162 درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

وی با اشاره به میزان واردات گندم به عنوان یک محصول استراتژیک بیان کرد: از 10 کشتی پهلودهی شده در بندر شهید رجایی، 6 کشتی حامل 396 هزارو 318 تن گندم بوده که 2 فروند از این شناورها نیز هم اکنون در حال تخلیه گندم‌های وارداتی خود هستند. 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی عمده کالاهای اساسی  وارد شده را افزون برگندم، روغن، ذرت و کود اعلام کرد و گفت: طی این مدت 98 هزار و 683 تن کود،  71 هزارو 500 تن ذرت و نیز 32هزار و 400 تن روغن وارد بندر شهید رجایی شده‌ است.

به گفته محمدی کرجی‌ران، در حال حاضر نیز ۳ فروند کشتی در مجموع حامل 162 هزارو 211 تن گندم وبرنج در لنگرگاه بندرعباس درحال طی نمودن فرآیند اسنادی خود هستند.

لازم به ذکر است؛ کالاهای اساسی در تعریف عمومی مشمول کالای ضروری است، به تعبیری برخی کالاها مانند سوخت(بنزین وگاز)، گندم، برنج، روغن نباتی، گوشت قرمز، جو وذرت به دلیل قرار گرفتن در سبد مصرفی و تأثیر آن بر روی بازار عرضه و تقاضا با نام کالای اساسی معرفی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها