کلیات طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه‌گانه تصویب شد



نمایندگان مجلس با کلیات طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها موافقت کردند.

  

به گزارش صبح ساحل، در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس، کلیات طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نمایندگان مجلس بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان در نهایت با ۱۸۳ رای موافق، ۳۰ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر با کلیات این طرح موافقت کردند.

مجلس با تصویب کلیات، وارد بررسی جزئیات این طرح پنج ماده ای شد که تنها ماده ۱ آن قرائت شد و قرار شد در جلسات بعدی مجلس، جرییات طرح مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

آرای اعضای مجموعه‌های شورایی با قابلیت خوانش رایانه‌ای منتشر می‌شود

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: در ماده ۳ این طرح اشاره شده که باید در مجموعه‌هایی از جمله مجلس شورای اسلامی که به صورت شورایی اداره می‌شوند، آرای مأخوذه اعضا به تفکیک اسامی مخالف، موافق و ممتنع به گونه‌ای که قابلیت خوانش رایانه‌ای داشته باشد، منتشر شود.

نجابت تاکید کرد: در ماده ۴ این طرح نیز مصوب شد که دستگاه‌های مشمول این قانون باید به صورت دوره‌ای گزارش عملکردشان را در این خصوص اعلام کنند. در ماده ۵ این طرح هم پیرامون برخورد با کسانی که به هر دلیل از این قانون سرپیچی کنند، مجازات آن‌ها مشخص شده است.

 

این طرح دارای ۵ ماده است که قرار است شفافیت را در تمام قوا و دستگاه‌ها، به جز نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، در بربگیرد و بهود سطح اعتماد مردم، افزایش سرمایه اجتماعی در کشور، بستن روزنه‌ها و لایه‌های بروز فساد از جمله مهمترین اهداف طراحان آن اعلام شده است.

متن کامل طرح را اینجا ببینید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها