فرمانده کل انتظامی کشور در گفتگو با خبرنگاران:

به سامانه‌های ثبت کالاهای اساسی دسترسی نداریم/ هرمزگان یکی از استان‌های با ضریب امنیت بالا



فرمانده کل انتظامی کشور صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، امنیت مردم را خط قرمز پلیس ذکر کرد و گفت: تمام سعی و تلاش همکاران ما در استان هرمزگان برقراری و ارتقا امنیت و آرامش شهروندان بوده است.

به گزارش صبح ساحل، «سردار حسین اشتری»، فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه نيروي انتظامي عملکرد خوبي در بخش‌های مرزباني و انتظامي در اين استان داشته افزود: بر اساس گزارش‌های تیم نظارتی ستادی، پلیس هرمزگان در مأموریت‌های مختلف درزمینهٔ جلب حمایت و رضایت مردم، ایجاد امنیت نسبی در استان و تأمین امنیت روانی مردم و کشفیات و همچنین در تمام اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای جرائم موفق عمل کرده است. وی استفاده از نیروهای مجرب آموزش‌دیده و حرفه‌ای، داشتن تجهیزات و استفاده از فن‌آوری‌های روز در برقراری امنیت و موفقیت‌های استان مؤثر دانست و افزود: مردم هرمزگان همکاری بسیار خوبی با پلیس دارند و این استان یکی از استان‌هایی است که از ضریب امنیت بالایی برخوردار است. سردار اشتری با اشاره به اینکه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در خط مقدم یگان‌های پلیس هستند افزود: اصلاح فرآیندها، کم کردن حجم مأموریت‌ها، مطالعه بر روی روش‌های نوین و استانداردسازی رفتار سازمانی و حرفه‌ای سازی باید به‌صورت ویژه در دستور کار کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها قرار گیرد. وی بر هوشمند سازی کلانتری‌ها و تسریع در تبادل اطلاعات با مراجع ذی‌ربط به‌ویژه قوه قضائیه تأکید کرد و ادامه داد: در بازدیدهایی که از کلانتری‌های شهر بندرعباس داشتم و گزارشی که از پلیس پیشگیری به دستم رسیده، یکی از کارهای صورت گرفته در استان هرمزگان که در سطح کشور آن را اجرایی خواهیم کرد، ارسال بیش از ۷۰ درصد پرونده‌ها به‌صورت الکترونیکی به مراجع قضایی بوده است. سردار اشتری افزود: این مسئله سرعت و دقت همکاران را بالا می‌برد و در وقت همکاران و مردم و وسایل موردنیاز صرفه‌جویی می‌شود. وی این را هم گفت: حضور پلیس و گشت‌ها در محله‌ها باید ملموس باشد تا مردم احساس آرامش و امنیت کنند و کارکنان و روسای کلانتری‌ها می‌بایست روی جلب مشارکت اقشار مختلف مردم در خصوص امنیت آفرینی و توسعه امنیت محله زندگی‌شان متمرکز شوند.

به سامانه‌های موردنیازمان درزمینهٔ ثبت کالاهای اساسی دسترسی نداریم

فرمانده کل انتظامی کشور گریزی به احتکار کالاها و کشفیات انبارها زد و در این مورد تصریح کرد: بخش عمده‌ای از کالاهای موردنیاز مردم احتکار شده و با اشراف و رصدی که صورت گرفته همکاران ما توانسته‌اند انبارها را شناسایی کرده و کالاهای موردنیاز مردم را برگردانده و در اختیار آنان قرار دهند. سردار اشتری افزود: برای مقابله با احتکار کالا قرارگاه امین تشکیل‌شده است و همچنین اقدامات کنترلی در ایستگاه‌های بازرسی محور‌های مواصلاتی، مرز‌های آبی و خاکی تشدید شده است. وی اضافه کرد: در طرح سراسری مقابله با احتکار کالا‌های اساسی در چهار روز گذشته، ۶۹۰ تن روغن خوراکی، ۳۶۵ تن گندم و آرد، ۷۶ تن نهاده‌های دامی، ۲ هزار و ۵۹۳ تن شکر و ۱۶۴ تن برنج کشف‌شده است. سردار اشتری این را هم گفت که در فروردین امسال ۱۱۷ فقره پرونده احتکار کالا به ارزش سه هزار و ۴۳۹ میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال تشکیل‌شده و در این زمینه ۱۲۱ متهم دستگیرشده است. وی در خصوص آمار احتکار در سال گذشته گفت: در این مدت هزار و ۶۳۷ پرونده احتکار به ارزش ۲۴ هزار و ۲۹۳ میلیارد ریال تشکیل‌شده و در این زمینه هزار و ۷۳۶ متهم دستگیرشده است. این مقام مسئول در ادامه تأکید کرد: ما هنوز به سامانه‌های موردنیازمان درزمینهٔ ثبت کالاهای اساسی مهم مردم از تولید تا مصرف دسترسی نداریم و در این زمینه خلأهایی وجود دارد که وزارتخانه‌های مختلف در این مورد ما را یاری کنند.

در اختیار قرار دادن بانک‌های اطلاعاتی و سامانه‌های موردنیاز

فرمانده کل انتظامی کشور با تأکید بر اینکه پلیس در گمرک حضور فعالی دارد و باید زیرساخت‌ها و سامانه‌هایی را لازم داریم در اختیارمان قرار گیرد گفت: ولی با این حالت اقدامات و کشفیات خوبی درزمینهٔ مواد مخدر و پیش سازها در گمرکات و گلوگاه‌ها صورت گرفته و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد، همکاران در بخش‌های دریابانی و انتظامی در اقصی نقاط کشور و استان هرمزگان آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند. سردار اشتری افزود: تلاش همکاران ما در هرمزگان قابل‌تقدیر است و دستگاه‌های ذی‌ربط باید یک همکاری مضاعفی با فرماندهی انتظامی استان و دریابانی داشته باشند. در اختیار قرار دادن بانک‌های اطلاعاتی و سامانه‌های موردنیاز به همکاران ما می‌تواند فعالیت‌ها را اثربخش‌تر کند. وی یادآور شد: برای مثال همکاران ما در روزهای گذشته تلاش مضاعفی داشتند که باکسانی که کالاهای موردنیاز مردم را احتکار می‌کنند برخورد داشته باشند و کشفیات بسیار خوبی نیز داشته‌اند اما اگر اطلاعات بیشتری در اختیار فرماندهی انتظامی باشد قطعاً مؤثرتر خواهد بود.

  

صلح ۸۴ درصدی پرونده‌هایی ارجاعی به مراکز مشاوره‌ای هرمزگان

فرمانده کل انتظامی کشور به صلح بیش از ۸۴ درصد پرونده‌هایی ارجاعی به مراکز مشاوره‌ای و دوایر اجتماعی در هرمزگان اشاره داشت که به مرحله رسیدگی توسط مراجع قضائی نرسیده است. وی آمار میانگین کشور را در این زمینه ۸۰ درصد ذکر کرد. سردار اشتری در ادامه از کشفیات نیروی انتظامی و دریابانی هرمزگان در بحث مبارزه با مواد مخدر و قاچاق سوخت گفت: در چندماهه اخیر بیش از ۱۰ ها تن انواع مواد مخدر بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف‌شده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد تا بتوانیم درزمینهٔ قاچاق سوخت و مواد مخدر پیشگیری‌های لازم را انجام دهیم.

ارزیابی عملکرد یگان‌های انتظامی و دریابانی هرمزگان

گفتنی است: فرمانده کل انتظامی کشور ظهر دیروز به‌منظور ارزیابی عملکرد یگان‌های انتظامی و دریابانی هرمزگان به استان سفرکرده است. وی از برخی کلانتری‌های بندرعباس بازدید کرد و در جریان اقدامات و عملکرد آن‌ها قرار گرفت.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها