وزش باد در بنادر غربی هرمزگان/ شناور‌های سبک از تردد خودداری کنند



طی روز جاری آسمان استان صاف تا کمی ابری از ساعات صبح در بنادر غربی و در ساعات بعدازظهر در تنگه هرمز و دریای عمان وزش باد شدید و مواج شدن دریا مورد انتظار است. 

به گزارش صبح ساحل، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات بعدازظهر و شب شدت وزش باد در بنادر غربی استان بویژه جزایر کیش و لاوان قابل ملاحظه و در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود و سبب مواج شدن دریا و اختلال در تردد‌های دریایی خواهد شد.

مجتبی حمزه نژاد افزود: در تنگه‌ی هرمز و دریای عمان نیز در ساعات بعدازظهر، افزایش سرعت باد (با شدت کمتر در مقایسه با بنادر غربی) سبب تلاطم دریا خواهد شد، توصیه می‌شود شناور‌های سبک در ساعات بعدازظهر و شب از تردد دریایی خودداری نمایند و با توجه به شدت وزش باد در بنادر غربی تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌های مسافربری و کشتی‌های تجاری صورت پذیرد.


وی افزود: وزش باد نسبتا شدید و مواج بودن دریا بویژه در جزایر غربی استان تا ساعات شب شنبه (۲۴ اردیبهشت) تداوم خواهد داشت
حمزه نژاد گفت: همچنین از ساعات بعدازظهر امروز جمعه ۲۳ اردیبهشت تا بعدازظهر روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت، در مناطق شرقی و شمالی استان وزش باد نسبتا شدید شمال شرقی با احتمال گردوخاک پیش بینی می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود گروه‌های حساس و آسیب پذیر از قرار گیری در فضای باز در زمان غبارآلود بودن هوا خودداری کنند.
وی افزود: از لحاظ دمایی، ضمن ماندگاری هوای گرم شاهد نوسانات ۲ تا ۳ درجه‌ای دما در استان خواهیم بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها