هواشناسی هرمزگان:

گرد وغبار؛ گروه های حساس از تردد های غیر ضروری خودداری کنند



طی روز جاری، گرد وغبار، پدیده ی شاخص در نیمه شرقی استان خواهد بود.
به گزارش صبح ساحل، با تشدید وزش بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور در برخی نقاط استان از جمله میناب ، رودان، بشاگرد، حاجی آباد و با تاثیر کمتر در مناطق مرکزی استان، پدیده ی گرد وغبار  مورد انتظار است که سبب کاهش میدان دید افقی خواهد شد.ضمن اینکه در مناطق شرقی و شمالی استان، افزایش سرعت وزش بادهای شمال شرقی نیز سبب خیزش و بروز گرد وخاک موقتی خواهد شد.
 با توجه به غبارآلود بودن مناطق شرقی استان،توصیه می شود گروه های حساس و آسیب پذیر از قرارگیری در فضای باز و تردد های غیر ضروری خودداری نمایند.
طی روز جاری از میزان شدت بادهای شمال غربی در جزایر خلیج فارس کاسته شده و  به تدریج شرایط تردد های دریایی با کاهش تلاطم دریا از جمله در جزیره ی کیش  رو به بهبودی خواهد بود.
طی روز جاری دریای عمان و نقاطی از تنگه ی هرمز با توجه به تاثیر وزش بادهای شمال شرقی، متلاطم پیش بینی شده، بنابراین، توصیه می شود شناورهای سبک در مناطقی همچون جاسک  تا شرق جزیره ی قشم، احتیاط های لازم در تردد های دریایی معمول نمایند.
طی روز دوشنبه نیز افزایش سرعت وزش بادهای شمال شرقی و گردوغبار (با شدت کمتر  در مقایسه با  روز جاری ) در نیمه شرقی استان پیش بینی می شود.
 به لحاظ دمایی، طی روز جاری، با توجه به کاهش رطوبت نسبی هوا به ویژه در نیمه ی شرقی استان، افزایش نسبی دما مورد انتظار است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها