طوفان شن وارد عربستان شد



پس از گزارش رسانه‌ها درباره وزش طوفان شن در عراق و کویت، عربستان سعودی از ورود این موج به برخی استان‌های این کشور خبر داد.

   
به گزارش صبح ساحل، این سازمان در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر ضمن اعلام وزش باد سطحی در این کشور،  پیش‌بینی کرد که وزش طوفان شن باعث عدم دید افقی در برخی از استان‌های عربستان شود.

در این بیانیه با اشاره به مهم‌ترین شهرها و استان‌هایی که پیش‌بینی می‌شود تحت تأثیر این شرایط جوی بد قرار گیرند، از شهرهای «الزلفی»، «الغاط»، «المجمعه»، «نادق»، «رماح» و «شقراء» نام برده شده است.

رسانه‌های سعودی با اشاره به شرایط بد جوی عراق، گزارش دادند که این طوفان شن از کویت وارد مرزهای عربستان سعودی شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که طوفان شن روز دوشنبه عراق را درنوردید. در پی این طوفان، ۴۰۰۰ نفر از شهروندان عراقی به دلیل مشکلات تنفسی راهی بیمارستان شدند و فرودگاه‌ها، مدارس و ادارات دولتی سراسر این کشور تعطیل شدند.

وبگاه «المانیتور» روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به اینکه  این طوفان به دلیل فرسایش خاک، خشکسالی شدید و بارندگی کم مرتبط با تغییرات آب و هوایی است، در این خصوص نوشت این هشتمین طوفان گرد و غبار از اواسط آوریل است که عراق را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آخرین مورد در اوایل ماه جاری منجر به مرگ یک نفر و بستری شدن بیش از ۵۰۰۰ نفر دیگر به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان‌های این کشور شد.

خاورمیانه همواره درگیر گرد و غبار و طوفان‌های شن بوده است؛ اما وزش طوفان در سال‌های اخیر روندی تصاعدی داشته و شدیدتر شده‌ است.

عرضه آب در عراق سال‌هاست که رو به کاهش است و عراق به عنوان یکی از پنج کشور آسیب‌پذیر جهان در برابر تغییرات اقلیمی و بیابان‌زایی طبقه‌بندی می‌شود. در ماه آوریل، یک مقام وزارت محیط زیست این کشور هشدار داده بود که عراق ممکن است طی دو دهه آینده با ۲۷۲ روز گرد و غبار در سال روبرو شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها