گزارش کشف حجاب در خودرو ملزم به داشتن سند تصویری شد



سخنگوی فراجا گفت: سیستم طرح ناظر، دوماه پیش مجدد مورد بازبینی قرار گرفت تا اشتباهات به حداقل برسد جدیدا از کشف حجاب در خودرو و خود پلاک عکس گرفته می‌شود و ارسال می‌شود، پیش از این عکسبرداری صورت نمی‌گرفت.

      
   
به گزارش صبح ساحل، سردار مهدی حاجیان سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی درباره ایرادات طرح ناظر و ارسال پیامک‌های اشتباه کشف حجاب، اظهار کرد: برابر ماده 638 قانون مجازات اسلامی کشف حجاب جرم مشهود شناخته است.

سردار حاجیان بیان کرد: طرح ناظر پلیس نیز در همین راستاست، افرادی که در خودروهایشان کشف حجاب کرده و تردد در شهر داشته باشند پلاک خودرو به عنوان موضوع کشف حجاب ثبت می‌شود.

سخنگوی فراجا با اشاره به ثبت پیامک‌های اشتباه کشف حجاب و ایرادات این طرح، گفت : تمامی ایرادات از طرف سامانه ناظر نیست؛ در برخی موارد مالک، خودرو خود به فرد دیگری غرض داده است و آن فرد در خودرو کشف حجاب کرده است اما ما صاحب پلاک را می‌شناسیم، به همین دلیل افراد موجهی مراجعه می‌کردند و می‌گفتند کشف حجاب نکردم درحالی که خودرو وی دست فرد دیگری بوده و کشف حجاب صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سیستم طرح ناظر، دوماه پیش مجدد مورد بازبینی قرار گرفت تا اشتباهات به حداقل برسد و درحال حاضر اشتباهات بسیار کم شده است، جدیدا از کشف حجاب در خودرو و خود پلاک عکس گرفته می‌شود و ارسال می‌شود، پیش از این عکسبرداری صورت نمی‌گرفت.

 در تاریخ ۱۲ شهریور ماه 1398 جزئیات سند اجرایی حجاب و عفاف به عنوان متمم مصوبات قبلی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهوری تصویب شد.

همچنین در تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی آمده است: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا از ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال جزای‌ نقدی محکوم خواهند شد.»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها