برای حفاظت از روستاهای در معرض خطر سیلاب

عملیات ساماندهی رودخانه میناب آغاز شد



فرماندار ویژه میناب و معاون استاندار هرمزگان گفت: عملیات ساماندهی رودخانه میناب در ۲ بخش احداث دیوار حفاظتی و لایروبی توسط شرکت سهامی آب منطقه ای آغاز شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مجید سلحشور اظهار کرد: پس از بارندگی سال گذشته اعتبار لازم با پیگیری های استاندار هرمزگان پیش‌بینی شد.

وی ادامه داد: بنا شده در ۲ سمت رودخانه به طول هفت و نیم کیلومتر دیوار حفاظتی احداث شود که این می‌تواند ۳۳ روستا را از قرارگیری در معرض خطر سیلاب حفاظت کند.

وی اضافه کرد: افزون بر یک‌صد هزار نفر در این مسیر در معرض خطر سیلاب قرار دارند که با پایان عملیات ساماندهی رودخانه میناب میزان خطر برای آن‌ها کاهش خواهد یافت و محل سکونت آنان در برابر این حادثه طبیعی ایمن خواهد شد.

فرماندار ویژه میناب ابراز کرد: ۷۹۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح اعتبار اخصاص یافته که براساس قرار داد در مدت یک سال بایستی خاتمه یابد.

 

براساس اطلاعات منتشره هواشناسی هرمزگان میزان بارش از ۲۴ دی ماه تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه ۲۸ دی ماه در رودان ۱۹۰ میلی متر، میناب ۱۳۱ میلی متر، بستک ۱۲۴ و یک دهم میلی متر، حاجی آباد ۱۲۳ و پنج دهم میلی متر، پارسیان ۱۰۹ میلی متر، بندرعباس ۱۰۸ میلی متر، سیریک ۷۳ میلی متر، لاوان ۴۸میلی متر، بشاگرد ۴۵ میلی متر، قشم دریایی  ۳۷ و پنج دهم میلی متر بود.

ساکنان شهرستان خمیر هم شاهد ۳۳ و سه دهم میلی متر، بندرلنگه ۳۱ و ۹ دهم میلی متر، قشم فرودگاهی ۲۳ و هشت دهم میلی متر، کیش ۲۱ و هشت دهم میلی متر، سیری چهار و یک دهم میلی متر، ابوموسی سه و ۹ دهم میلی متر و جاسک ۲ و نیم میلی متر بودند.

روستاهای تمبک بالا و پایین ومازغ بالا و پایین در شهرستان میناب هم تخلیه شده‌اند و مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفته بود راه دسترسی ۱۰۵ روستا در بارندگی و طغیان رودخانه‌های فصلی مسدود شده است و برخی از روستاها با مشکل قطعی آب و برق هم روبه‌رو شدند.

شهرستان میناب پر جمعیت ترین شهرستان استان هرمزگان بعد از بندرعباس است این شهرستان با پنج هزار و ۳۹۳ کیلومتر مربع مساحت و حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد که از شمال به رودان، از جنوب به بشاگرد و سیریک، از شرق به استان کرمان، از غرب به بندرعباس و دریای عمان  محدود شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها