از درگیری در بلوار رسالت شمالی تا دستگیری در حین سوزندان روکش کابل برق

تحقیر، بهانه‌ی جنون آنی



مدتی قبل  فیلم درگیری و نزاع شدید با قمه در فضای مجازی منتشر شد که مربوط به فست‌فودهای بلوار رسالت شمالی بود. پس از بررسی‌ها مشخص شد دلیل این جدال واژگونی موتورسیکلت یک زوج در کنار یکی از فست فودی ها بوده است و مرد جوان پس از مشاهده تمسخر تعدادی از کارکنان آن فست فودی به این اتفاق و تحقیر شدن جلوی نامزدش، دوستانش را به محل آورده و موجب دعوا و درگیری شده است. 
به گفته فرمانده انتظامی استان هرمزگان،پس از حضور عوامل کلانتری ۱۷ در محل ، در بررسی اولیه مشخص شد نزاع مابین کارگران یک فست فودی و تعدادی افراد ناشناس بوده که طی آن ۳ نفر از کارگران فست فودی مذکور و یک نفر از افراد عبوری که قصد میانجیگری را داشته است مورد ضرب‌وجرح قرارگرفته و سایرین متواری شده‌اند. در این رابطه دو نفر از ناحیه کتف و صورت مجروح شدند. بلافاصله اقدامات لازم در خصوص علت نزاع و شناسایی طرفین انجام و تعداد ۲ نفر از منازعین که به طرفداری از کارگران در نزاع شرکت و در حال فرار بودند، دستگیر و به کلانتری منتقل شدند. سردار جعفری اظهار داشت:« برابر تحقیقات لازم و بررسی فیلم‌های دوربین‌های محدوده در آن شیب حادثه، مشخص شد فردی به همراه نامزدش با موتورسیکلت در مقابل فست فود واژگون که مورد تمسخر کارگران فست فودی قرار گرفته که نامبرده محل را ترک و سریعاً به همراه تعدادی از دوستانش در محل حاضر و ضمن قمه‌کشی و نزاع اقدام به انتقام‌جویی می‌کند.» با هماهنگی قضائی مراتب در دستور کار قرار گرفت که با رصد اطلاعاتی و بررسی فیلم‌های موجود درصحنه و فضای مجازی، 6 نفر از ضاربان و عوامل شرکت‌کننده در این نزاع شناسایی و طی عملیاتی جداگانه دستگیر شدند. سردار جعفری با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از قاطعیت مأموران انتظامی که با اقدام به‌موقع از افزایش دامنه نزاع جلوگیری به عمل آوردند تشکر کرد و به بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی هشدار داد و تصریح کرد:» سلب آسایش شهروندان و ایجاد نزاع و درگیری در سطح جامعه خط قرمز پلیس بوده و مجموعه انتظامی هرمزگان با همکاری مقام قضائی به‌شدت با مخلان نظم و امنیت عمومی که موجب سلب آسایش شهروندان شوند برابر قانون، قاطعانه برخورد خواهد کرد».
 

سارق سیم برق محلات 

هفته‌ای که گذشت خبری بر دستگیری یک باند سه نفرِ سارقان سیم و کابل برق در بندرعباس در روزنامه صبح ساحل منتشر شد که این سارقان دریکی از محلات در مقابل چشمان اهالی کابل برق را به سرقت برده بودند حتی اهالی با فریادهای خود هم نتوانستند مانع از سرقت شدند و آن‌ها پا به فرار گذاشتند. اما با بازپخش شدن فیلم سرقت آن‌ها در فضای مجازی ، این سارقان به‌سرعت شناسایی شدند. یکی از سارقان متواری دریکی از شهرستان‌های هم‌جوار و دو سارق دیگر به همراه یک مال‌خر سیم و کابل برق سرقتی نیز در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنان مقادیری سیم و کابل برق سرقتی کشف و ضبط شد.
 

دستگیری سارقان دریچه‌های فاضلاب فرودگاه بندرعباس

در اواخر این هفته 2 نفر از سارقان دریچه‌های فاضلاب فرودگاه بندرعباس نیز دستگیر شدند. سرهنگ رضا جباری رئیس پلیس فرودگاه استان در این مورد به خبرنگاران بیان کرد که در پی سرقت  ۲۳ عدد دریچه فاضلاب در فرودگاه که علاوه بر تخریب اموال دولتی موجب سقوط خودرو شهروندان به فاضلاب  و خسارت می‌شد، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به‌طور ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت،با رصد اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته و همکاری کلانتری ۱۷ بندرعباس هویت دو نفر از سارقان که یکی از آن‌ها اتباع غیرمجاز بود شناسایی شد. مأموران پس از مشخص شدن مخفیگاه سارقان و هماهنگی قضائی به محل اعزام شدند و در اقدام ضربتی و غافلگیرانه سارقان شناسایی‌شده را دستگیر کردند.
 

نوجوان سارق 

اواخر این هفته نیز خبری مبنی بر دستگیر باند 5 نفرِ سارقان قاپ زن با 70 فقره در بندرعباس  به دستمان رسید. نکته بحث‌برانگیز این اتفاق برمی‌گردد به سنین یکی از دستگیرشدگان . این فرد نوجوان بود و از افراد کم و سن و سال اقدام به سرقت موبایل می‌کرد . وی در بازجویی‌های علت و انگيزه خود  از انجام سرقت‌ها را اعتياد به مواد مخدر اعلام کرد. با همکاري متهم تعداد 4 نفر از مال‌خران تلفن همراه مسروقه تبعه افغانستان شناسایی و در يک عمليات جداگانه دستگير شدند. تاکنون تعداد 27 دستگاه تلفن همراه مسروقه و 70 فقره سرقت قاپ‌زنی از این باند کشف‌شده و تلاش کارآگاهان پليس جهت شناسايي دیگر همدستان سارق وسايرمرتبطين پرونده ادامه دارد.
 

سرقت مسلحانه از شرکتی در محور بندرعباس به ميناب 

 در هفته گذشته  یک باند 3 نفرِ سارق مسلح شناسایی و در دو عملیات پلیسی دستگیر شدند. مأموران انتظامی در پي وقوع يک فقره سرقت مسلحانه از یک شرکت واقع در محور بندرعباس به ميناب ، موضوع به‌صورت ويژه در دستور کار قراردادند و در بررسی‌های اوليه دریافتند سارقان حرفه‌ای با استفاده از تهديد و بستن دست و پاي نگهبان شرکت اقدام به سرقت تجهيزات شرکت مذکور کرده‌اند. در این رابطه 3 نفر از سارقين که همگي تبعه افغان بودند شناسايي و دستگیر شدند. 
 

دستگیری در حین سوزندان روکش کابل برق 

دستگیری یک باند 5 نفرِ سارق و مال‌خر اموال سرقتی در استان نیز جز خبرهای  بود که در هفته گذشته در روزنامه صبح ساحل به چاپ رسید که این 2 نفر از افراد یک باند در حین سوزندان روکش کابل برق و جدا نمودن مس آن  برای سرقت بودند که گیر پلیس افتادند.3 مال‌خر اموال مسروقه تبعه غیرمجاز نيز دستگیر   و کارگاه ضايعاتي آنان پلمپ شد. سارقان به 12فقره سرقت اعتراف کردند که با تشکیل پرونده به مرجع قضائي معرفی و از آن طریق با قرار مناسب روانه زندان شدند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها