AFC هفت شرط برای میزبانی جام ملت‌های آسیا تعیین کرد



کنفدراسیون فوتبال آسیا برای سپردن میزبانی مسابقات قهرمانی قاره کهن، هفت شرط را تعیین کرده است.

   

به گزارش صبح ساحل، AFC هفت شرط هم برای این میزبانی تعیین کرده و بر اساس آنها آمادگی متقاضیان میزبانی را بررسی می‌کند. داشتن دست کم پنج ورزشگاه با ظرفیت ۲۰ هزار تماشاگر، ورزشگاه افتتاحیه و اختتامیه با ظرفیت ۴۰ هزار نفر، ۲ زمین تمرین برای هر گروه، هتل‌های استاندارد، فراهم بودن شرایط رفت و آمد و خطوط هوایی آزاد به دیگر کشورها، پروازهای داخلی برای مسافت‌های بیش از ۲۰۰ کیلومتر و طرح‌های امنیتی و حفاظتی برای تماشاگران، هفت شرط مورد نظر کنفدراسیون آسیا است.

پیش از این قرار بود جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ به میزبانی چین برگزار شود ولی این کشور در ادامه تعویق میزبانی‌های خود تصمیم گرفت به طور کلی قید برگزاری جام ملت‌ها را بزند. علت این تصمیم چین، نگرانی از افزایش همه‌گیری ویروس کرونا اعلام شده است.

پس از انصراف چین، خیلی زود نام کشورهای مختلف به عنوان گزینه‌های جایگزین مطرح شد. از ژاپن، قطر و عربستان به عنوان محتمل‌ترین گزینه‌ها نام برده می‌شود اما روزنامه «الاقتصادیه» عربستان جزئیاتی از برنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برای تعیین میزبان مسابقات منتشر کرده است.

به نوشته این روزنامه، کنفدراسیون آسیا ترجیح می‌دهد کشوری میزبانی را برعهده بگیرد که پیش از این سهمیه حضور در مسابقات را به دست آورده باشد تا مسئله‌ای درباره حضور میزبان در رقابت‌ها به وجود نیاید.

به نوشته روزنامه عربستانی، ویتنام هم از جمله کشورهایی است که درخواست خود را برای میزبانی مسابقات ارائه کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها