با حضور مسئولان در مجتمع ایزوایکو

کشتی پشتیبان صیادی «پارس صدف» به آب انداخته شد



امروز کشتی تخصصی پشتیبان صیادی (پارس صدف)در محل ایزوایکو به آب انداخته شد. بهره‌برداری از این شناور در راستای ارتقای خدمات‌دهی به جامعه صیادی استان هرمزگان است که  به‌تنهایی صید کشور را بین  ۳۰ الی ۳۵ درصد افزایش خواهد داد.

به گزارش صبح ساحل، استاندار هرمزگان در این مراسم با اشاره به اینکه صنعت کشتی‌سازی در استان هرمزگان حمایت خواهد شد گفت: تحول در صنعت کشتی‌سازی با جدیت دنبال می‌شود. مهدی دوستی بابیان اینکه تمرکز بر اقتصاد دریا یکی از ضروریت های امروز ایران است، بارها در مورد آن صحبت شده و در بعضی از بخش‌ها مثل صنعت کشتی‌سازی نیازمند تلاش بیشتری است گفت: این تلاش باید از طرف همه ارکان صنعتی کشور، هم صنایع بالادست که کار تولید ورق و فولاد را انجام می‌دهند که باید ورق و آلیاژهای متناسب با نیازهای صنعت کشتی‌سازی انجام دهند هم از سمت بانک‌ها و بخش‌های مختلف صورت گیرد. وی تصریح کرد: حمایت از صنعت کشتی‌سازی یک اولویت مهم در دولت سیزدهم است همان‌طور که کشتی‌سازی در هر جای دنیا نیاز به حمایت دارد و ما از این مجموعه با تمام توان حمایت خواهیم کرد. خودم با حمایت‌های دولتی موافق نیستم و بلکه حمایت‌های مقطعی صورت گیرد و وابسته دولت نباشد. دوستی از حمایت سرمایه‌گذاران مطالبی بیان کرد و اظهار داشت: از سرمایه‌گذاری صنایع به‌خصوص کشتی‌سازی داخل کشور حمایت می‌کنیم و قول می‌دهیم در سیر مجوزها و ورود خروج کالا و مسائل سیستم‌های عملیات بندری و دریایی در کنار آن‌ها باشیم. استاندار هرمزگان با اشاره به عقب‌ماندگی صنعت کشتی‌سازی استان گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته کشتی‌سازی رونق خوبی را نداشته و در رقابت با سایر کشورها مانند کره جنوبی عقب‌افتاده بود اما امروز شاهد شکوفایی این صنعت مهم هستیم.

  

استاندار هرمزگان گفت: امیدوارم با توجه به تأکیداتی که رئیس‌جمهور بر اقتصاد دریادارند و اراده جدی بر دولت بتوانیم تحول اساسی در صنعت کشتی‌سازی کشور شاهد باشیم همان‌طور که در این مدت اتفاقات خوبی در بخش تعمیرات و ساخت در بخش دولتی شامل شرکت ملی نفت‌کش و کشتیرانی رخ‌داده است. وی یادآور شد: طبق برنامه ششم توسعه باید 30 درصد از رشد اقتصادی کشور از محل بهره‌وری تأمین کنیم. دوستی گفت: خوشه‌های صنعتی مختلفی در استان وجود دارد که یکی از آن‌هم کشتی‌سازی است و بر این باور هستیم که باید مدیریت صحیح در صنعت کشتی‌سازی حاکم شود. وی این را هم اضافه کرد: در بخش تعمیرات و کیفیت ساخت کشتی می‌توانم به جرات بگویم که در دنیا حرف اول می‌زنیم. استاندار هرمزگان به تربیت نیروی ماهر در بخش کارگری تکنسینی و مهندسی سخن گفت و اظهار داشت: باید یک هنرستان کشتی‌سازی و صنایع دریایی در استان داشته باشیم که نیروهای ماهر برای صنایع مرتبط استان تربیت شوند. وی به نقش بیمه‌ها و ورود دانش‌بنیان‌ها به صنایع مطالبی بیان کرد. وی استان هرمزگان را یکی از استان‌های با پتانسیل‌ و ظرفیت بالا توصیف کرد که می‌تواند در عرصه‌های مختلف ازجمله در صنعت فولاد توان خود را به نمایش بگذارد. دوستی گفت: در مسئله صنعت فولاد در حال حاضر هرمزگان رتبه سوم کشور را در اختیار دارد اما تمام تلاش ما این است تا این صنعت در کمتر از پنج سال آینده به رتبه یک کشور برسد‌.

  

صنعت دریایی استان را متحول خواهیم کرد

مدیر مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در این آیین تأکید کرد: صنعت دریایی استان را متحول و شکوفایی که در این صنعت ایجادشده را تثبیت خواهیم کرد. سلمان ضربی بابیان اینکه در این صنعت ضعف‌هایی راشناسایی و بر اساس برنامه‌ریزی در تأمین مالی، تکمیل زنجیره تولید دست خواهیم یافت. وی در خصوص کشتی تخصصی پشتیبان صیادی افزود: این شناور شامل یکی از طرح‌های است که در داخل کشور انجام، ساخته و تست‌شده است همچنین پس از اخذ آیین‌نامه دریایی آماده دریانوردی شد و به ناوگان صید و صیادی پیوست. به گفته وی این شناور دارای تونل‌های انجماد است که در آن بالغ‌بر هزار تن ماهی را تا 30 منفی درجه منجمد و در دمای 16 درجه نگهداری می‌شود، گنجایش 24 نفر خدمه دریایی در فضای مناسب استراحتگاهی را دارد و همچنین دارای بخش بیمارستانی برای خدمات‌دهی کادر دریایی داراست. مدیر مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یکی از برنامه‌های آینده این مجتمع را بهینه‌سازی و اضافه کردن 10 متر به طول شناور پشتیبان خبر داد و گفت: سفارش‌های زیادی ازجمله در بخش خارجی برای بهره‌برداری و ساخت همین نوع کشتی راداریم که در حال مذاکره هستیم و به‌زودی روند ساخت آن را آغاز خواهیم کرد. ضربی ادامه داد: پروژه‌های بزرگی در دست داریم و در حال مذاکره با کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفت‌کش هستیم که قراردادهای در این رابطه امضا خواهیم کرد. وی اظهار امیدواری کرد که در تعامل بخش خصوصی و بخش دولتی با زیرساخت‌ها ایجادشده چنین پروژه‌های بتواند در اشتغال، گردش مالی، ایجاد چرخه تولید و صنعت ودربخش صنایع دریایی استان مؤثر باشد.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها