تخریب ۷ بارانداز فرآورده های نفتی قاچاق در جایگاه سوخت آفتاب درخشان بندرعباس



رئیس کل دادگستری هرمزگان از شناسایی و تخریب ۷ بارانداز فرآورده های نفتی قاچاق در جایگاه سوخت آفتاب درخشان بندرعباس خبر داد.

      

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی خاطر نشان کرد: در جریان اجرای دستور تخریب این محل های دپو و باراندازهای غیر مجاز، هزاران لیتر سوخت قاچاق به همراه تعداد قابل توجهی مخزن و لوله انتقال و پمپ برقی فشار قوی کشف و ضبط شده است. 

وی همچنین از پلمب جایگاه آفتاب درخشان بندرعباس به علت مشارکت در قاچاق فرآورده های نفتی خبر داد و یادآور شد: علاوه بر تشکیل پرونده کیفری برای مالک این جایگاه، به شرکت پخش فرآورده های نفتی استان هرمزگان نیز دستور داده شده است تا با توجه به احراز تخلفات جایگاه مذکور، تا رفع نواقص و مشکلات موجود نسبت به قطع سهمیه سوخت آن اقدام نماید.
قهرمانی برخی از تخلفات انجام شده در این جایگاه سوخت را مواردی چون؛ غیر فعال نمودن دوربین های نظارتی و عدم اصلاح جانمایی و کیفیت تصویر برداری آنها، سوء‌استفاده از کارت های سوخت در حضور اپراتورها، کشیدن نازل سوخت به داخل کابین به منظور همکاری با قاچاقچیان سوخت، تسهیل امر قاچاق و اقداماتی از این دست و به طور کلی مشارکت در امر قاچاق عنوان کرد.
این مقام قضایی تأکید کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل برای مردم با توجه به برنامه ریزی انجام شده تا اطلاع ثانوی، سهمیه سوخت این جایگاه جهت عرضه به نزدیک ترین جایگاه مجاور تحویل داده می شود.
وی در ادامه افزود: به منظور مقابله با قاچاق و عرضه خارج از چرخه قانونی فرآورده های نفتی، دستور ویژه قضایی جهت پلمب و قطع سهمیه دیگر جایگاه‌های متخلف نیز صادر شده است.
 مجتبی قهرمانی با بیان اینکه به تعدادی از این جایگاه های متخلف نیز با تعیین ضرب‌الاجل تذکرات لازم داده شده است، اظهارداشت: در صورت تکرار تخلفات، ضمن برخورد قضایی و پلمب جایگاه های مورد نظر، سهمیه سوخت آنها نیز قطع خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اعلام این مطلب که تشدید نظارت ها از سوی متولیان تولید و عرضه فرآورده‌های نفتی به جلوگیری از قاچاق سوخت منجر خواهد شد، تصریح کرد: چرخه توزیع سوخت باید قانونی، عادلانه و توأم با مسئولیت پذیری باشد و  عدم نظارت بر روند عرضه فرآورده‌های نفتی، مسئولیت مدنی و کیفری متخلفین را به همراه خواهد داشت.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها