یک شناور حامل ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج‌فارس توقیف شد



رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند شناور حامل ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای خلیج فارس خبر داد.

    

به گزارش صبح ساحل، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت: با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب قشم، مأموران پایگاه دریابانی این جزیره پس از شناسایی یک فروند شناور لنج حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن اقدام نمودند.

مجتبی قهرمانی خاطرنشان کرد: در بازرسی از این شناور بیش از ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش تقریبی هفت میلیارد و پانصد میلیون ریال کشف و ضبط شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه مرتکبان قاچاق سازمان یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند، گفت: در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا، شناور‌ دخیل در امر قاچاق به نفع دولت ضبط خواهد شد.
 
این مقام قضایی همچنین یادآور شد: سوخت‌های کشف شده از این شناور طبق روال قانونی با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی می شود و به چرخه توزیع قانونی بر می‌گردد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان  در پایان با اشاره به اینکه پرونده شناور متخلف در سیر مراحل رسیدگی قضایی قرار دارد، تأکید کرد: دادگستری استان با همکاری ضابطین، راهبرد مقابله با قاچاق سازمان یافته سوخت را با قاطعیت ادامه می دهد و در راستای صیانت از منافع و سرمایه‌های ملت ایران لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.
  
یک شناور حامل ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج‌فارس توقیف شد
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها