نام مادر جوان رودانی پس از بخشش اعضای بدن ، ماندگار شد:

اهدای زندگی به چند خانواده



 اعضای بدن زن 20 ساله  رودانی  به علت مرگ مغزی به 3 بیمار نیازمند اهدا  شد. کبد وی به مرد  49 ساله از مرودشت شیراز ،کلیه ها به  دو مرد  40 ساله و 36ساله  از خوزستان و سنندج کردستان پیوند زده شد.مرضیه داوری‌نژاد اهل زیارتعلی رودان بدون هیچ گونه بیماری زمینه ای در عصر پنج خردادماه جاری به  سردرد شدیدی  مبتلا شد که به بیمارستان رودان مراجعه کرد. وی  در هنگام «ام ، آر ، ای»  دچار ایست قلبی  شد که با تلاش کادر درمان احیا  اما  پس از 3 روز بستری دچار کاهش سطح  هوشیاری شد.
     
 سردرد
ماجرا از یک سردرد ساده شروع شد که چند روز مهمان او  بود اما هیچ وقت فکرش را هم نمی کرد همین سردرد به ظاهر ساده مرگ او را رقم بزند آن روز در هنگام انجام کاری ، سردرد باز به سراغش آمد اما این بار کمی متفاوت  و شدید بود او تنها دحتر دوماهه اش  را در آغوش کشید و بوسید و به امید اینکه به زودی به خانه برگردد  به همراه همسرش به بیمارستان مراجعه کرد . وی  پس از آزمایش های مختلف در آنجا بستری تا اینکه  تشخیص خونریزی گسترده مغزی داده شد در پنج شنبه گذشته پس از چند روز دست و پنجه نرم کردن با مرگ، دچار مرگ مغزی شد.  
   
 ۱۸ نفر زن  اهدا کننده 
رییس واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این مورد گفت: مرضیه داوری‌نژاد با مشکل سردرد به بیمارستان مراجعه و در MRI  انجام شده خونریزی گسترده مغزی تشخیص داده شد. محمود حسین پور افزود: بلافاصله اقدامات درمانی لازم آغاز و بیمار تحت مراقبت های ویژه قرار گرفت. اما متاسفانه با وجود تلاش پزشکان،به علت وسعت خونریزی ایجاد شده سه روز بعد از مراجعه به بیمارستان دچار کاهش سطح هوشیاری و با پیشرفت آسیب وارده به سلول های مغزی، در ۱۲ خردادماه مرگ مغزی وی توسط چهار پزشک متخصص جراحی مغز و اعصاب، داخلی مغز و اعصاب، داخلی و بیهوشی تایید شد.وی ضمن تقدیر از کار خیرخواهانه و خداپسندانه خانواده داوری نژاد، افزود: بعد از اعلام رضایت خانواده مبنی بر اهدا اعضای بیمار، ساعاتی پیش کبد و کلیه های این جان آفرین گرانقدر توسط تیم اعزامی از شیراز برداشت و جهت پیوند به سه بیمار نیازمند به مرکز پیوند ابو علی سینا شیراز منتقل شد.رییس واحد اهدای عضو هرمزگان خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع فعالیت این واحد در استان تاکنون با اهدای عضو ۶۲ بیمار مرگ مغزی، ۱۲۷ نفر بیمار پیوند عضو در سراسر کشور زندگی دوباره یافتند.
  
دکتر حسین پور تصریح کرد: از ۶۲ بیمار مرگ مغزی اهدا کننده عضو در هرمزگان، ۱۸ نفر زن و ۴۴ نفر مرد بودند که کوچکترین آنها ۱۱ ماهه و بزرگترین ۶۹ ساله بوده است.وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰ بیمار دیالیزی در هرمزگان وجود دارد که نیازمند پیوند عضو هستند، گفت: براساس آمارهای موجود سالانه به طور میانگین ۴۵ نفر در استان به دلیل مرگ مغزی جان خود را از دست داد.

   

اهدای زندگی به چند خانواده

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها