مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران:

تبدیل وضعیت یک هزار نفر از ایثارگران در هرمزگان



 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان گفت: با دستور استاندار، یک هزار نفر از ایثارگران این استان تبدیل وضعیت شدند که در این زمینه باید از همکاری رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تقدیر کنم.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، عطا ناوکی اظهارکرد: استان هرمزگان در تمام شاخص‌ها جزو ۶ استان اول کشور است که برای حفظ این سطح تلاش بیشتری را نیز می‌طلبد.
به گفته وی، در یکسال اخیر ۷۶ نشست با صنایع و ادارات داشته‌ایم که منجر به اشتغال ۱۰۰ نفر در نفت ستاره، فولاد هرمزگان، نفت جی، پالایشگاه بندرعباس شده و بر اساس قانون ۲۰ درصد از اعتبارات فرهنگی ادارات و نهادها باید صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود.
مدیرکل بنیاد شهید هرمزگان ادامه داد: افزایش ۴۰درصدی حقوق والدین شهدا و ۱۰درصدی حقوق جانبازان و حقوق بگیر شدن جانبازان معسر در کل استان زیر ۲۵ درصد که حدود ۷۰۰ نفر بودند، بخش دیگری از فعالیت های انجام شده بنیاد استان در دولت سیزدهم به شمار می رود.
ناوکی در خصوص حق پرستاری والدین شهدای زمین‌گیر نیز گفت: با رایزنی با بنیاد شهید کشور، ۹۰ درصد والدین شهدا در استان حق پرستاری می‌گیرند که حدود ۷۹۰ نفر هستند.
وی ادامه داد: مرکز توانبخشی بنیاد شهید در استان که از سال ۹۲ کلنگ خورده بود، اکنون با پیگیری در مرحله خرید تجهیزات و محوطه سازی است که در سه طبقه به ارائه خدمات می‌پردازد.این مرکز در کنار مجموعه استخر بنیاد شهید در مجاورت دانشگاه سما در شهرک نور ساخته شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان درباره ساماندهی گلزار های شهدا نیز بیان کرد: ۹۰ درصد گلزارها از قبل ساخته شده و کار بازسازی سایر گلزارهای باقی مانده نیز در سال جاری انجام می گیرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در خصوص فعالیت های شاخص فرهنگی این استان به اهمیت جمع آوری خاطرات شهدا به عنوان بخشی از کارویژه‌های رسانه‌ها اشاره کرد و اظهارداشت: رزمندگان هرمزگانی در دفاع مقدس نیروی محرکه جنگ بودند که در این زمینه می توان در حوزه مکتوب و آثار هنری فاخری تولید کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها