آغاز فعالیت اداره بندر و دریانوردی سیریک به‌صورت رسمی



 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: عملیات اداره بندر و دریانوردی سیریک به صورت رسمی آغاز شد و هم‌اکنون از بندر چند منظوره سیریک برای کاپوتاژ شن و ماسه به جزایر خلیج فارس استفاده می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، حمیدرضا محمدحسینی اظهار کرد: ایجاد بندر چند منظوره سیریک براساس سیاست گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه بنادر کوچک و ارتقاء وضعیت موجود با توجه به شرایط اقتصادی و فعالیت‌هایی که ظرفیت این بنادر است آغاز شد.

وی ادامه داد: امید می‌رود زیرساختی که اکنون آماده شده با مطالبه های مردم و حمایت های تجار و بازرگانان تا سال آینده به عنوان یکی از بنادر رقیب در حوزه شرق هرمزگان برای ارتباط با بنادر کشورهای حوزه خیلج فارس بتواند عمل کرده و تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی یادآور شد: اکنون کاپوتاژ شن و ماسه در این بندر چند منظوره درحال انجام است و با سیاستگذاری هایی که گمرک در این بندر انجام خواهد داد می‌توان بخشی از محصول هایی که از بندر شهید باهنر صادر می‌شود و حتی محصول هایی که از بندر شهید رجایی صادر می‌شود را از طریق این بندر صادر کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان افزود: بندر چند منظوره سیریک ظرفیت ارتباط با بندرهای کشورهای عمان و امارات را از گذشته داشته و با زیرساختی که اکنون ایجاد شده این امکان بیشتر فراهم شده است.

محمدحسینی تأکید کرد: براساس طرح توسعه ای که برای این بندر تعریف شده است در پنج ساله دوم شاهد تکمیل زیرساخت های عقب مانده مانند ساختمان اداری، تاسیسات برق و سایر تأسیسات زیربنایی خواهیم شد و سرمایه‌گذاری هم در این بندر درحال انجام است.

وی با اشاره به اینکه مردم هم‌اکنون درحال استفاده از بندر چند منظوره سیریک هستند، ابراز داشت: درخواست مردمی با توجه به ارتباط های که در این حوزه وجود داشته یکی از مولفه های اصلی ایجاد این زیرساخت در سیریک بوده است و سپس مطالعه هایی که در حوزه زیرساختی و ارتباطی در این بندر انجام شده یکی از نکات مهمی بود که تعریف این بندر را به عنوان یکی از بندرهای رقیب در حوزه حاشیه خلیج فارس تقویت کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اشاره کرد: بندر چند منظوره سیریک با ۳۶ هکتار حوضچه و ۵۱ هکتار پس کرانه یکی از بندرهای خاص در حوزه شرق هرمزگان است و با بررسی میدانی و سطحی به این نکته پی می‌بریم که هیچکدام از بندرهای ما دارای چنین ظرفیت زیرساختی برای واردات و صادرات در حوزه حاشیه خلیج فارس نیستند.

محمدحسینی اشاره کرد: زیرساخت اطفا حریق با قرارداد ۱۶۰ میلیارد ریالی نصب و آزمایش شده است، ۲۷۰ میلیارد ریال برای شمع و عرشه هزینه شد که این مرحله به اتمام رسیده است و ۲ رمپ شناور هم اکنون برای کاپوتاژ شن و ماسه استفاده می‌شود، زیرساختی هم برای شناورهای صیادی آماده شده که درحال استفاده است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی ساختمان اداری هم در ماه های آینده آغاز می‌شود و می‌توان گفت در مجموع افزون بر ۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط سازمان بنادر و دریانوردی در بندر چند منظوره سیریک انجام شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها