میزبانی کیش از نمایشگاه جهانی تمبر



رییس اداره پست کیش گفت: این جزیره مهرماه سال جاری میزبان نمایشگاه جهانی تمبر است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، جمال حسن زاده روز چهارشنبه در نودودومین جلسه شورای اداری جزیره کیش اظهار کرد: نمایشگاه جهانی تمبر در این جزیره با همکاری شرکت ملی پست جمهوری اسلامی، اتحادیه جهانی پست و کشورهای عضو این اتحادیه مهرماه سال جاری همزمان با روز پست برگزار می شود.

وی اضافه کرد: پست به عنوان یکی از بخش های مهم ارتباطی کشور همواره سعی کرده خدمات خود را بر اساس نیازهای جامعه به روز کند و در این جزیره نیز فعالیت های خود را در حوزه های فرهنگی، زیرساختی و نرم افزاری دنبال می کند.

حسن زاده راه اندازی نمایشگاه دائمی تمبر جزیره کیش متشکل از تمبرهای کشورهای عضو اتحادیه جهانی پس را از جمله اقدامات فرهنگی این اداره اعلام کرد و افزود: در راستای امکانات سخت افزاری و نرم افزاری نیز باجه پستی در فرودگاه و بندگاه کیش به منظور فراهم کردن امکان دریافت بسته و امانات از مشتریان برای ارسال به نقاط کشور راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه پیش از راه اندازی باجه های پستی در بندرگاه و فرودگاه امکان دریافت هیچ گونه بسته ای غیر از پاکت نامه در اداره پست کیش وجود نداشت یادآور شد: طی یکسال گذشته سرویس پست ویژه برون استانی در این جزیره راه اندازی شده تا امکان تحویل بسته های پستی از مبدا کیش در کمتر از ۲۴ ساعت به دست گیرنده فراهم شود.

رییس اداره پست جزیره کیش گفت: در این مدت خط مبادله پستی اصلاح شده که با این اقدام ۹۰ درصد از نارضایتی کیشوندان براساس بررسی های انجام شده کاهش یافته است.

وی در خصوص برنامه های آتی این اداره نیز اظهار داشت: علاوه بر برپایی نمایشگاه جهانی تمبر، نصب کدپستی ۱۰ رقمی منازل و واحدهای صنفی، رونمایی از تمبر یادگاری روز کیش نیز از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده در این جزیره است.

حسن زاده عدم ارائه خدمات پستی به فروشندگان محصولات خرید اینترنتی با توجه به موانع گمرکی را از چالش این اداره در کیش اعلام کرد و افزود: این مساله باعث شده به ازای هر کیشوند سالانه بسته پستی از این جزیره به سایر نقاط ارسال شود درحالی که میانگین مرسولات وارده به کیش در ازای هر نفر هشت فقره است.

وی افزود: عدم نصب پلاک پستی ۱۰ رقمی بر روی اماکن مسکونی و تجاری، مشکلات خطوط هوایی و دریایی  و کمبود فضای تجزیه و مبادلات پستی از دیگر چالش های این اداره است که رفع آنها نیازمند همکاری و تعاملات بیشتر با سایر دستگاه ها و نهادها است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها