جزیره کیش، میزبان کاپ قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر



دبیر کل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش از میزبانی یک روزه کاپ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در هفته آخر شهریور در ورزشگاه کیش خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، توسعه و همکاری‌های دوجانبه ایران و قطر در برگزاری جام جهانی سالهاست که مطرح می‌باشد بطوریکه روابط خوب مسئولان دو کشور ایران و قطر در سال‌های گذشته و حالا هم در اندک زمان باقیمانده تا جام جهانی به همکاری دو کشور در برگزاری جام جهانی نیز رسیده و قرار است از ظرفیت جزیره کیش برای اسکان تماشاگران جام جهانی و همچنین ورود به دوحه از راه ایران و برخی موضوعات دیگر استفاده بهینه شود.

مشارکت و همراهی در برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، پروژه‌ای سودآور برای کشورمان محسوب می‌شود و مهم‌ترین مسئله‌ای که در این همکاری به چشم خواهد آمد، سفر مستقیم تماشاچیان جام جهانی از ایران به دوحه خواهد بود که اردیبهشت  امسال با سفر وزیر راه قطر به جزیره کیش برای مذاکره در این خصوص و در جلساتی که با وزیر راه و شهرسازی ایران داشت، نتایج مهمی به دست آمد. موضوعی که باعث شد رستم قاسمی، وزیر راه ایران مذاکرات انجام شده را بسیار مثبت و رو به جلو ارزیابی نماید.

برگزاری جشنواره بین المللی جزیره فوتبال در کیش و برنامه‌های متنوع طراحی شده برای میزبانی هر چه بیشتر کیش از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود که بیش از هر زمان دیگری هیجان این مسابقات را به ایران وارد خواهد نمود و از این رو سازمان منطقه آزاد کیش با پیشقدم شدن و همچنین با تدارک برنامه‌های بسیار مفرح در جریان برگزاری مسابقات از جمله در نظر گرفتن چندین جایگاه ویژه برای نمایش خیابانی مسابقات، توزیع بسته‌های هواداری، فروش محصولات ایرانی را در نظر دارند از فرصت میزبانی قطر برای توسعه گردشگری در کیش به بهترین نحو ممکن استفاده کنند؛ برنامه‌هایی که هرچند نگرانی‌هایی درباره چگونگی اجرای آن وجود دارد و البته باید به مرحله اجرا برسد تا بتوان به محقق شدن آن‌ها و کیفیت‌شان بیشتر پی برد.

محسن قریب دبیر کل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش در کنفرانس خبری جشنواره بین المللی جزیره فوتبال گفت: حضور ستاره‌های بزرگ فوتبال، برگزاری مسابقات مختلف ملی و بین المللی، نمایش پخش زنده مسابقات فوتبال با حضور مفسران مطرح داخلی و خارجی در طول برگزاری جشنواره شب‌های شادی را در کیش رقم خواهد زد.

به گفته قریب، افرادی که علاقه‌مند تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال قطر هستند و امکان سفر به قطر را ندارند می‌توانند با سفر به جزیره کیش در این جشنواره شرکت کنند و خوشبختانه مناطق آزاد ظرفیت‌های بالایی دارند.

دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش می گوید: این جشنواره ملی و بین المللی است، زیرساخت‌های جزیره کیش بهترین زیرساخت برای میزبانی از ایرانیان و گردشگران خارجی است همانند فرودگاه که خوشبختانه برای فرود هر نوع هواپیما پهن پیکری درحال آماده سازی است، تعداد هتل‌ها با ستاره‌های مختلف و مجموعه‌های تفریحی کیش همه این‌ها حاکی از شایستگی‌های جزیره کیش است.

محسن قریب گفت: سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه زیربنایی ترمیم و ساخت پنج زمین با چمن هیبرید را در دستور کار قرار داده است که با صد میلیارد تومان اعتبار تا پایان مرداد آماده بهره برداری خواهند شد و امیدواریم با آماده سازی این ورزشگاه‌ها دومین فیفا دی پیش از جام جهانی را در شهریور با حضور تیم ملی در جزیره کیش برگزار کنیم.

به گفته دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش ایران هفته آخر شهریور میزبان کاپ جام جهانی با حضور سفیران فیفا است که تلاش می‌شود این سفیران به همراه کاپ یک روز در جزیره کیش اقامت داشته باشند و به صورت ویژه در معرض دید علاقه‌مندان قرار بگیرد.

محسن طهرانی مدیر رسانه‌ای این رویداد نیز گفت: برای برگزاری این جشنواره طی ماه‌ها تلاش برنامه مشخص و مدونی آماده سازی شده که نوید یک اتفاق بزرگ فوتبالی را به ایرانیان در چند دسته هنری، مسابقات نوین، حضور ستارگان فوتبال ایران و جهان و رویداد‌های اقتصادی می‌دهیم و علاوه بر آن تا اخرین روز جشنواره آماده دریافت ایده‌های مختلف هستیم.

مدیر رسانه‌ای جشنواره جزیره فوتبالی کیش، حضور ۶۵ بازیکن بین المللی ایرانی و خارجی، برپایی دوره مسابقات ستارگان فوتبال ایران و جهان در جام جهانی ۱۹۹۸، برگزاری مسابقات ویژه فوتبال بانوان، فوتبال خیابانی، ساحلی، صابونی با حضور بزرگان این رشته‌ها، اکران مسابقات با حضور کارشناسان داخلی وخارجی، استعداد یابی فوتبال، مسابقه گزارشگر شو را از دیگر برنامه‌های جشنواره جزیره فوتبالی اعلام کرد.

طهرانی در پایان گفت: برخی از برنامه‌های این جشنواره تنها به ایام جام جهانی منتهی نمی‌شود بلکه از تیرماه شروع و اختتامیه‌های برخی رویداد‌های به جشنواره نوروزی کیش متصل می‌شود تا موج فوتبالی کیش تا نوروز سال آینده ادامه داشته باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها