معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

تزریق دوز چهارم واکسن کرونا الزامی است



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: نسبت قابل توجهی از جمعیت هرمزگان بیش از چهار ماه از آخرین تزریق واکسن آن‌ها می گذرد و تزریق دُز چهارم واکسن کرونا از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته فارس، عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: نسبت قابل توجهی از جمعیت هرمزگان بیش از چهار ماه از آخرین تزریق واکسن آن‌ها می‌گذرد.

وی افزود: بنابراین اکثر جمعیت نسبت به بیماری کووید-۱۹ حساس هستند و با توجه به تجربه سال‌های گذشته در خصوص موج طولانی و شدیدتر کووید در فصل گرما این هشدار به ما می‌دهد که احتمال شروع موجود جدید خارج از انتظار نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: به همین علت کماکان استفاده از ماسک مخصوصا در تمامی اماکن سربسته و تزریق دوز چهارم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ذاکری ادامه داد: نکته قابل توجه این است که این روزها بیماری کرونا در کمترین سطح شیوع قرار دارد و به همین علت بهترین زمان برای تزریق واکسن برای ایجاد بیشترین سطح ایمنی در بدن است و با این اقدام شاهد افزایش سطح ایمنی مردم در مقابل ویروس خواهیم بود.

وی گفت: دز چهارم واکسن کرونا همه افراد بالای ۱۸ ساال که بیش از چهار ماه از دریافت نوبت سوم واکسن‌شان گذشته را شامل می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: تمامی واکسن‌های توصیه شده برای تزریق دز چهارم در استان هرمزگان موجود است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها