در فواید بی برقی



این که در فصل تابستان و در اوج گرما و شرجی ما برق نداریم و هر دم و ساعت دچار خاموشی می شویم، بد که نیست هیچ؛ بلکه خوب هم هست...
ما که می گوییم ای کاش دولت مردان پرتلاش مان ترتیبی می دادند تا به صورت دایمی ترتیب برق داده شود. یعنی بر عکس ملت های دیگر که به صورت دایمی برق دارند، مثلا چه می شد اگر ما ۲۴ ساعته و به صورت دایمی برق نداشته باشیم. هر چند در این صورت دیگر ما از آن یک ذره خوشحالی کردن ِ پس از آمدن برق نیز محروم می شویم، اما نداشتنش به نظر می رسد فایده اش بیشتر باشد.
اول این که وقتی برق نباشد، قطعاً قبضی هم سر ماه برای مان صادر نمی شود و در نتیجه در این دوران تحریم و کرونا و مشکلات اقتصادی و...به نفع مان است.
دوم این که وقتی برق نباشد، نیازی نیست در این گرمای طاقت فرسا پدرخانواده هی داخل ساختمان برای خودش بچرخد و فِرت و فِرت کولر خاموش کند. زیرا کولری که خاموش است، دیگر احتیاجی به خاموش کردن ِ مجدد ندارد!
مورد دیگر این که الان تا در خانه نگاه مان به هم می افتد، یاد موضوع و مشکلی می افتیم و شروع می کنیم به جر و بحث و کل کل، اما برق نباشد، (به ویژه شب ها)کمتر همدیگر را می‌بینیم و در نتیجه آرامش بیشتری داریم. از آن گذشته به بهانه‌ی رفتن برق و خراب شدن گوشت و مرغی که داخل یخچال است، (اگر چیزی برای مان مانده باشد!) می توانیم تا اطلاع ثانوی از خرید اقلام فاسد شدنی شانه خالی کنیم!
دلیل دیگری که ما دوست داریم وقتی برق گورش را گم می کند و می رود، برود که برنگردد، این است که اگر نیاید مثل وقتی که می آید، دیگر دود از کله و تهِ وسایل برقی مان بلند نمی شود و یخچال و تلویزیون و کولر و....زِرتی نمی سوزند.ضمن آن که وقتی برق برود و دیگر نیاید، در شهر ما خدا را شکر از تلفات جانی هم خبری نیست.چرا که برخی مواقع مشاهده شده است، سارقان عزیز و همیشه در صحنه ی سیم های برق در هنگام سرقت سیم ها بلافاصله برق آمده و دچار برق گرفتگی شده و در نتیجه آن بالا برای خودشان خشک شده اند.اما هنگامی که برق به صورت دایمی نباشد، این عزیزان دیگر با خیال راحت اقدام به سرقت و لخت کردن تیرهای چراغ برق می کنند...
  
   
نویسنده:«خالوراشد»

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها