صعود ۴ تکواندوکار ایران به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا



۴ نماینده ایران راهی دیدار نهایی رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا شدند.

به گزارش صبح ساحل، روز دوم از بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا به مبارزه تکواندوکاران اوزان ۵۸- و ۷۴- کیلوگرم مردان، ۴۹- و ۶۲- کیلوگرم زنان اختصاص دارد که هر دو نماینده تیم مردان و دو نماینده بانوان ایران به دیدار نهایی راه پیدا کردند.

مهدی حاج موسایی در وزن ۵۸- کیلوگرم دور نخست «مارک خلیفه» از لبنان را در دو راند و با نتایج ۱۲ بر صفر و ۸ بر ۳ شکست داد و در ادامه «هارون خان» از پاکستان را با نتایج ۱۳ بر ۳ بر ۱۲ بر ۸ طی دو راند شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. حاج موسایی در این مرحله به دیدار «اسرایلوف» نماینده ازبکستان رفت و با برتری در دو راند و با نتایج ۸ بر ۷ و ۴ بر ۲ به پیروزی دست یافت و راهی مبارزه پایانی شد. وی برای کسب مدال طلا به مصاف «بائه سئو» از کره جنوبی خواهد رفت.

میرهاشم حسینی نیز در وزن ۷۴- کیلوگرم پس از یک دور استراحت «سیویانگ» از چین را با نتایج ۲۱ بر ۱۰ و ۱۳ بر ۷ در دو راند شکست داد و در ادامه برابر «یانگ لای» از ویتنام در دو راند متوالی به پیروزی دست یافت و راهی مرخله نیمه نهایی شد. حسینی در این مرحله نیز در دو راند متوالی «هائوهونگ» از تایلند را شکست داد و به مبارزه پایانی رسید.

همچنین در بخش بانوان و در مبارزات وزن ۴۹- کیلوگرم، مبینا نعمت زاده با برتری مقابل همه رقبای خود راهی مبارزه نهایی شد. وی دور نخست «آدلاید» از تیمور شرقی را شکست داد. وی در این دیدار در دو راند متوالی و با نتایج ۱۴ بر یک و ۱۴ بر صفر به پیروزی دست یافت و در ادامه «جونگ کلراتا» از تایلند را دو بر یک از پیش رو برداشت و راهی مبارزه نیمه نهایی شد. راند اول این دیدار را تایلند ۴بر۲ به سود خود خاتمه داد و در ادامه نعمت زاده ۱۰ بر ۱۳ بر یک پیروز شد.

نماینده ایران برای رسیدن به مبارزه پایانی «بورا کانگ» از کره جنوبی را پیش رو داشت و با برتری ۲ بر یک در راند شماری راهی مبارزه پایانی شد. وی برای کسب مدال طلا «گیانگ» از چین مبارزه خواهد کرد.

همچنین نسترن ولیزاده در وزن ۶۲- کیلوگرم ابتدا «باک تای خیم» از ویتنام را ۱۱ بر ۵ و ۶ بر ۵ در دو راند متوالی شکست داد و در نیمه نهایی برابر «فروزا سادیکوا» از ازبکستان را در دو راند متوالی از پیش رو برداشت به فینال صعود کرد. وی برای کسب مدال طلا باید با برنده کره جنوبی و تایلند پیکار کند.

این رقابت ها از روز جمعه سوم تیرماه با حضور تکواندوکارانی در کره جنوبی آغاز شده است و تا روز دوشنبه هفتم تیرماه ادامه دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها