مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خبرداد:

آغاز جشنواره تابستانی قشم از ۱۸ تیرماه



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: جشنواره تابستانی سرزمین آب و آفتاب از روز شنبه (۱۸ تیرماه) جاری آغاز و تا پایان روز جمعه(۳۱ تیر ۱۴۰۱) در نگین خلیج فارس ادامه پیدا می کند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، افشار فتح الهی اظهارکرد: معرفی ظرفیت های گردشگری جزیره، کاهش هزینه سفر و اقامت در قشم در فصل تابستان و معرفی قشم به عنوان منطقه ای با شرایط خرید مناسب و با تخفیف ویژه از اهداف جشنواره تابستان ۱۴۰۱ قشم است.

وی ادامه داد: همچنین با برگزاری جشنواره تابستانی پس از چند سال وقفه به دنبال زمینه سازی برای افزایش ورود گردشگران، رونق فعالیت بازارها، مجتمع های تجاری و فعالان اقتصادی و اماکن اقامتی و همچنین ارائه خدمات به علاقه مندان حوزه گردشگری هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تبلیغات مناسب برای معرفی جشنواره تابستانی قشم و تشکیل باشگاه مشتریان و گردشگران قشم را برای حضور گردشگران بسیار مهم دانست و افزود: برگزاری هرچه بهتر جشنواره تابستانی با استفاده از توان و ظرفیت های بخش اقتصادی، به معرفی بهتر نشان (Brand) قشم کمک می کند.

فتح الهی با تاکید بر ایجاد زیرساخت ها برای برگزاری این برنامه، تصریح کرد: برنامه ریزی برای اجرای جشنواره تابستانی از ۱۸ تا ۳۱ تیر ۱۴۰۱ باید به نحوی انجام شود که علاوه بر تابستان، در ماه های آینده و ایام برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و همچنین سال های آینده نیز با استقبال گردشگران همراه باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین همزمان با اعیاد مبارک قربان و غدیر، ویژه برنامه های شاد و مفرح با حضور هنرمندان رشته های مختلف بومی و محلی در جشنواره تابستانه قشم برگزار خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ نحوه برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در ایام جشنواره تابستانی باید به نحوی باشد که در تمام جزیره قابل مشاهده باشد.

فتح الهی خاطرنشان کرد: بهسازی برخی زیرساخت ها و همچنین انجام اقداماتی جهت زیباسازی فضای شهری و روستاهای جزیره نیز باید با سرعت و دقت انجام شود.

جلسه برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره تابستانی قشم ۱۴۰۱ با حضور افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان برگزار شد.

 

مردم ایران همه ساله برای شرکت در جشنواره تابستانی با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و دهها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن می‌کنند.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورش‌های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها