تورنمنت آزاد کره جنوبی؛

۵ نقره و برنز سهم ملی پوشان تکواندو ایران از روز اول رقابت‌ها



ملی پوشان تکواندو ایران در روز اول تورنمنت آزاد چانچئون صاحب یک مدال نقره و ۴ برنز شدند.

به گزارش صبح ساحل، تورنمنت آزاد تکواندو کره جنوبی از امروز ۲۹ ژوئن (هشتم تیر ماه) آغاز و تا پنجم ژوئیه (چهارده تیر ماه) در سالن هوبان به میزبانی شهر «چانچئون» برگزار خواهد شد که تیم ملی امید و بزرگسالان ایران در گروه آقایان در این رقابت ها شرکت کرده است.

در روز اول، مسابقات در اوزان ۵۴kg, -۵۸kg, -۸۰kg, +۸۷kg و ۸۰+ کیلوگرم برگزار شد که مهدی حاجی موسایی نماینده وزن ۵۴- کیلوگرم کشورمان در دیدار اول نماینده ژاپن را ۲ بر صفر در راند شماری از پیش روی برداشت و در مرحله یک چهارم نهایی برابر کیم از کره جنوبی ۲ بر صفر ( راند یک ۱۵ بر یک برنده حاجی موسایی -راند دوم ۵ اخطاره شدن کیم و برنده حاجی موسایی) به برتری رسید. در مرحله نیمه نهایی باز هم نماینده شایسته کشورمان بود که توانست ۲ بر یک بر باربوسا از فلیپین (۱۳-۱۱ راند اول برنده از فیلیپین - ۲۰-۲ راند دوم برنده مهدی و۱۱-۸ راند سوم برنده مهدی) غلبه کند و به فینال برسد.

در دیدار فینال حاجی موسایی مقابل پارک از کشور میزبان ۱۴-۱۰ در راند اول و ۱۶-۱۵ راند دوم نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره رسید. پیشتر حاجی موسایی در رقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ چانچئون به مدال نقره این رقابت ها رسیده بود.

در وزن ۸۷+ کیلوگرم، علی نادعلیان در دیدار اول راند اول ۹ بر ۳ و راند دوم ۱۰ بر ۷ مقابل یو از کره جنوبی به برتری رسید و در مرحله نیمه نهایی برابر لی از کره جنوبی در راند شماری با نتیجه ۲ بر صفر دیدار را واگذار کرد و به مدال برنز بسنده کرد. نادعلیان مانند حاجی موسایی در رقابت های قهرمانی تکواندو آسیا صاحب گردن آویز نقره شده است.

در همین وزن نیز، علی نجفی مقابل امیرعلی اکبری افغانستان ۲ بر یک در راند شماری (راند اول ۷-۲ - راند دوم ۵ اخطاره شدن نجفی و برنده نماینده افغانستان - راند سوم پنج اخطاره شدن حریف نجفی) پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی رسید اما در این مرحله به دلیل مصدومیت بازی را به بائه از کره جنوبی واگذار کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۸۰- کیلوگرم و در مرحله یک هشتم نهایی مهران برخورداری ۲ بر یک (۳-۳ راند اول- مهران برخوداری -۴-۲ راند دوم - ژانگ - ۷-۵ راند سوم برخورداری ) از سد ژانگ از کشور چین گذشت و در مرحله یک چهارم نهایی حریف آلتانگرل مغولستانی شد و در ۲ راند پیاپی با نتایج ۹-۲ در راند اول و ۱۲-۲ در راند دوم برد و به مرحله نیمه نهایی رسید. در این مرحله، نماینده وزن ۸۰- کیلوگرم کشورمان ۲ بر یک مقابل بوین از کره جنوبی در راند شماری (۱۱-۹ راند اول نماینده کره -۷-۳ راند دوم برخورداری - ۴-۳ راند سوم نماینده کره) باخت و به مدال برنز رسید.

در همین وزن، علی اشکوریان ۲ بر صفر سووینی استرالیا را در مرحله یک هشتم نهایی از پیش روی برداشت و در مرحله بعدی ۲ بر یک (۹-۲ راند اول برنده اشکوریان - ۱۲-۲ راند دوم برنده اشکوریان ) از سد رامش حسینی از افغانستان گذشت. در مرحله نیمه نهایی نماینده کشورمان با نتیجه ۲ بر یک در راندشماری مقابل تکواندوکاری از کشور میزبان با نتیجه ۲ بر یک در راندشماری شکست خورد و به مدال برنز بسنده کرد.

حسین لطفی دیگر نماینده ایران در وزن ۵۸- کیلوگرم بود که در دیدار اول ۲ بر یک مقابل لی چانگ یئونگ از کره جنوبی باخت و دستش از مدال کوتاه ماند.

گفتنی است روز دوم رقابت ها در اوزان در اوزان ۶۳kg, -۶۸kg, -۷۴kg, -۸۷kg در بخش مردان و اوزان ۴۹kg, -۵۷kg, -۷۳kg, +۷۳kg- پیگیری خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها