آخرین وضعیت زلزله بندرخمیر؛

۳۹مصدوم و ۵ فوتی برجای گذاشت



زلزله های پی درپی بویژه ۶.۱ و۶.۳ریشتری بامداد شنبه، یازدهم تیر ماه در بندر خمیر استان هرمزگان تاکنون ۳۹ مصدوم و ۵ فوتی بر جای گذاشته است.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره آخرین وضعیت مصدومان حادثه و امدادرسانی به آنان گفت: دو نفر از مصدومان این زمین لرزه به دلیل شکستگی و گرفتگی ریه با چرخبال در حال انتقال از محل وقوع زلزله به بیمارستان شهید محمدی هستند. نوروزیان افزود: برای کمک به حادثه دیدگان زلزله تاکنون ۶ دستگاه آمبولانس به همراه دارو ، اکسیژن، اتل، سرم وسایر تجهیزات و همچنین پزشک متخصص و پرستاران به محل وقوع زلزله بندر لنگه وبندر خمیر اعزام شده است.

۳۰۰ خانوار در چادرهای امدادی اسکان داده می شوند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان که در محل وقوع زلزله روستای سایه خوش بندر خمیر حضور دارد گفت: بعد از وقوع زلزله نیروهای امدادی در محل برای امداد رسانی حضور پیدا کردند که پس از پایان عملیات جستجو و نجات، کار توزیع اقلام زیستی بین زلزله زدگان آغاز شد.

مختار سلحشور افزود: هم اکنون کار نصب چادر و اسکان موقت زلزله زدگان روستای سایه خوش بندرخمیر آغاز شده و قرار است ۳۰۰خانوار ضمن اسکان در چادرهای امدادی ، اقلام زیستی بویژه مواد اولیه وغذا بین آنان توزیع شود.

«مهرداد حسن زاده »، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز درباره وضعیت مناطق زلزله زده اظهار داشت:کانون اصلی زلزله در سایه خوش بندر خمیر بوده و دراین مدت قطعی آب وبرق دراین مناطق،تمام امکانات ازجمله آمبولانس ، چادر و مواد غذایی برای امداد رسانی به این مناطق گسیل شده است.

حسن زاده از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند ، نیروهای امدادی در کنار مردم هستند.

در پی وقوع این زمین لرزه ها به جز نهادهای خدماتی تمام اداره های استان هرمزگان تعطیل شده است.

از ساعت ۲.۲بامداد تاکنون ۱۳بار بندر خمیر و مناطق اطراف آن لرزیده که ۲ زلزله آن ۶.۱ و ۶.۳ریشتری بوده به طوریکه وحشت مناطق زلزله زده و شهرهای اطراف به ویژه بندرعباس را در برگرفت و مردم را به خیابان ها وبوستانها کشاند.

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها