سرپرست شبکه بهداشت و درمان قشم:

۶ نفر در قشم به علت ترس از وقوع زلزله دچار مصدومیت شدند



سرپرست شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: شمار مصدومان زمین لرزه ۴.۲ ریشتری بامداد شنبه (یازدهم تیر ۱۴۰۱) حوالی بندر تاریخی لافت این شهرستان به ۶ نفر رسید و اغلب این افراد بر اثر اضطراب و شتاب برای فرار دچار مصدومیت شدند.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر یاسر مرادی»، سرپرست شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: طبق گزارش های اولیه ارسالی از سوی گروه ارزیاب اعزامی اورژانس ۱۱۵ شهرستان قشم به مناطق متاثر از زلزله ۴.۲ ریشتری حوالی بندر خمیر استان هرمزگان و بندر لافت این جزیره تاکنون هیچ مصدوم بدحالی نداشته ایم، اما ترس از وقوع زلزله و فرار سبب مصدومیت ۶ نفر از قشموندان در بندر لافت و روستاهای گوری و گورزین شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قشم از آماده باش ۲ بیمارستان برای خدمت رسانی به مجروحان احتمالی زلزله های بندر خمیر استان هرمزگان و بندر لافت این جزیره خبر داد و افزود: با توجه به وقوع ۲ زمین لرزه ۶.۱ ریشتری در حوالی خلیج فارس و زلزله های ۴.۴، ۴.۷، ۴.۶ و دو زلزله ۴.۲ ریشتری در حوالی بندر خمیر و بندر لافت شهرستان قشم ۲ بیمارستان «خلیج فارس» در روستای جی جیان و پیامبر اعظم (ص) در شهر قشم در حالت آماده باش کامل بسر می برند.

از ساعت ۲ و ۲ دقیقه و هفت ثانیه با مداد شنبه یازدهم تیر ۱۴۰۱ تا کنون ۱۳ بار بندر خمیر و مناطق اطراف آن لرزیده که ۲ زلزله آن ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری بوده به طوری که وحشت مناطق زلزله زده و شهرهای اطراف آن را در بر گرفت و مردم را به خیابان ها و بوستان ها کشاند. وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر تاکنون پنج کشته و ۱۹ زخمی بر جا گذاشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها