بازدید وزیر کشور از روستای زلزله زده سایه خوش بندرلنگه



وزیر کشور و مهدی دوستی استاندار هرمزگان از روستای سایه خوش بخش مهران بندرلنگه بازدید کردند.

    

به گزارش صبح ساحل، وزیر کشور ضمن گفتگو با اهالی روستای سایه خوش اطمینان داد که دولت در کنار مردم حادثه دیده است.

  احمدی وحیدی، وزیر کشور در این بازدید ضمن بررسی مشکلات از آخرین میزان خسارات‌ها مطلع و دستورات لازم را صادر کرد.

همچنین قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری‌های لازم و سریع همه دستگاه‌های خدمت رسان حاضر در منطقه شدند.  قالیباف در تماس‌های جداگانه با وزیر کشور و رییس جمعت هلال احمر تاکیدات لازم برای تسریع در انجام اقدامات مربوط به اسکان اضطراری و موقت زلزله زدگان را انجام داد.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان اضافه کرد: با توجه به گرمای شدید و شرجی بودن هوا در منطقه، مردم زلزله زده که محل زندگی آنها تخریب شده باید هرچه سریع تر در کانکس‌های مجهز اسکان داده شوند. چرا که اسکان در چادر در این شرایط آب و هوایی مناسب نیست.

وی با اشاره به فعالیت دستگاه‌های مختلف خدمت رسان در مناطق زلزله زده به مردم گفت: رییس مجلس به کمیسیون عمران مجلس نیز دستور داده است در سریع ترین زمان ممکن با حضور در منطقه و بازدید از بخش‌های زلزله زده و نظارت میدانی بر اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های خدمت رسان، گزارش فنی و نظارتی خود را به صحن مجلس ارائه دهد.

جباری خاطرنشان کرد: رییس مجلس از وزیر کشور و رییس جمعیت هلال احمر کشور خواسته است تعداد قابل توجهی کانکس تهیه شده و در مناطق مختلف کشور دپو شود تا در شرایط بحرانی و حوادث غیرمترقبه، این کانکس‌ها خیلی سریع به منطقه حادثه دیده ارسال شوند.

بنابر گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر ساعت ۲ و ۲ دقیقه بامداد امروز، بندر خمیر و بخش‌های دیگر استان هرمزگان را لرزاند و پس لرزه‌هایی به بزرگی ۶.۳ ریشتر هم در ساعت ۳ و ۵۴ دقیقه بامداد، رخ داده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، تاکنون ۵ نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و به گفته استاندار هرمزگان، روستای سایه خوش هم به طور کامل تخریب شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها