مدیرکل کمیته امداد هرمزگان خبرداد:

تخریب ۱۰۸ واحد مسکونی مددجویی در زلزله بامداد امروز



مدیرکل کمیته امداد هرمزگان از تخریب ۱۰۸ واحد مسکونی مددجویی به دلیل زلزله امروز خبر داد و گفت: 80 باب از منازل منازل در روستای سایه خوش واقع شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، جلیل تراهی مدیرکل کمیته امداد هرمزگان امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: ۱۰۸ واحد از منازل مددجویان تحت پوشش در زلزله هرمزگان به طور کامل تخریب شده است.

وی افزود: ۸۰ واحد مسکونی مربوط به روستای سایه خوش و ۲۸ واحد مربوط به روستای برکه سفلین می‌باشد.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۲ نفر از پنج جان باخته این حادثه از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

تراهی گفت: سرکشی از منازل مددجویان و جمع‌بندی آمار همچنان ادامه دارد و ارائه بسته‌های معیشتی و توزیع چادرهای هلال احمر میان آسیب‌دیدگان نیز در حال انجام است.

 

دستور رییس کمیته امداد برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان زلزله

رییس کمیته امداد کشور دستور فوری رسیدگی به آسیب دیدگان زلزله بالای ۶ ریشتری بامداد امروز شنبه در غرب هرمزگان بویژه روستای سایه خوش بندرلنگه را صادر کرد.

سید مرتضی بختیاری که از ابتدای وقوع زمین لرزه ۶.۱ ریشتری بندرلنگه در تماس های تلفنی متعدد پیگیر شرایط خانواده های ساکن در مناطق زلزله زده شد با با ابراز تاسف از این حادثه ناگوار که منجربه فوت پنج نفر و آسیب دیدگی تعدادی از هموطنان گردید، دستور اقدام سریع برای رسیدگی و تامین مایحتاج اولیه خانواده های تحت حمایت و نیازمندان منطقه و همچنین پیگیری برای بازسازی منازل آنان در کوتاه ترین زمان ممکن با توجه به شرایط آب وهوایی و گرمای شدید، صادر کرد.

 


از ساعت ۲.۲بامداد امروز شنبه تاکنون ۱۳بار بندر خمیر و مناطق اطراف آن لرزیده که ۲ زلزله آن ۶.۱ و  ۶.۳ریشتری بوده، بطوریکه وحشت مناطق زلزله زده و شهرهای اطراف به ویژه بندرعباس را در برگرفت و مردم را به خیابان ها وبوستانها کشاند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شمار مصدومان زلزله بامداد امروز - شنبه یازدهم تیرماه - در این استان را ۸۴ نفر اعلام کرد.


روستای سایه خوش از توابع شهرستان بندرلنگه در فاصله ۹۶ کیلومتری شرق بندرلنگه و ۹۶ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

 

منابع: فارس، ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها