سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران:

هزینه هر پرواز حج ۱۵ میلیون تومان محاسبه شد



سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: مشکلی در تامین سوخت پرواز‌های حجاج نداشته ایم، اما اگر سوخت گیری کنیم، هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش صبح ساحل، «شهاب الدین فرزادی پور»،سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: پرواز‌های رفت حجاج امروز پایان می‌یابد. امروز با دو پرواز از فرودگاه امام و زاهدان پرواز‌های رفت به اتمام می‌رسد. امسال از ۱۸ ایستگاه در قالب ۱۶۲ پرواز ۳۹ هزار ۵۳۱ نفر با کم‌ترین تاخیر به جده و مدینه اعزام شدند.

به گفته سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران میانگین تأخیر پرواز‌ها ۳۷ دقیقه بوده، تاخیر در یک یا دو پرواز تنها  ۸ تا ۱۰ ساعت بوده که بخش عمده‌ای از تاخیرات هم به دلیل ناهماهنگی در ورود به کشور عربستان بوده است.

او می‌گوید: عربستان مشکل خاصی در ارائه سوخت نداشت، اما در صورتی که سوختگیری انجام شود برای شرکت‌های هواپیمایی بسیار گران‌تر تمام می‌شود. هم اکنون هزینه پرواز‌های حج حدود ۱۵ میلیون تومان با نرخ سال ۹۸ محاسبه می‌شود که با سوخت گیری هزینه‌ها افزایش می‌یابد. امیدواریم با همکاری سایر شرکت‌ها مشکلی در سایر پرواز‌ها ایجاد نشود.

عملیات برگشت حجاج از ۲۳ تیر آغاز می شود و تا ۱۶ روز بعد ادامه می‌یابد. برای برگشت حجاج ۲ ناوگان دیگر اضافه شده و ۲۰ تا ۳۰ درصد روزانه بازگشت حجاج انجام خواهد شد.

همچنین امروز مراسم بزرگداشت هواپیمای ۶۵۵ ایران ایر که به دلیل دشمنی جنایات کشور آمریکا در ۳۴ سال پیش و با شلیک مستقیم ناو آمریکایی بزرگترین جنایت عرصه هوانوردی رقم خورد با حضور خانواده‌های شهدای این پرواز و سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها