دستگیری منتشر کننده تصاویر سوالات کنکور در هرمزگان



رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی کاربران مجرمی که با استفاده ازشبکه اجتماعی  اقدام به انتشار سوالات کنکور سراسری سال 1401 در فضای سایبر بود ، خبر داد. 
       
    
به گزارش صبح ساحل، سرهنگ احسان بهمنی، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان‌گفت: طی رصد صورت گرفته در فضای مجازی،  فردی که اقدام به انتشار تصیر از سوالات کنکور سراسری در شبکه های اجتماعی و ایجاد کانال در پیام رسان واتس آپ نمود بود ، مورد شناسایی قرار گرفت،خبر داد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر شد ودر مواجه با ادله جرم به بزه انتسابی خود اقرار نمود.
سرهنگ بهمنی بیان داشت: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده های قضائی ادوار گذشته ، همه ساله با نزدیک شدن به ایام کنکور ما شاهد این گونه کلاهبرداری ها هستیم.
وی ادامه داد: مجرمان با ترفندهای مختلف از جمله جعل هویت مدیران آموزش عالی و سایر جزئیات شناخته شده ؛ پس از فریب کاربران و دریافت مبالغ مختلف، دیگر پاسخگوی  متقاضیان  نخواهند بود و یا با ارسال نمونه سوالات کنکور ادوار گذشته  از قربانیان خود کلاهبرداری کرده و صدمات مالی و روانی شدیدی به متقاضیان وارد می کنند.
سرهنگ بهمنی  بیان کرد: ضمن اشراف اطلاعاتی و پی جویی های فنی  پلیس این گونه اقدامات در فضای مجازی مورد شناسایی قرار می گیرند و ضمن مسدود سازی ، اقدام قضائی علیه متهمان در پیگیری می گردد.
این مقام انتظامی ضمن توصیه به کلیه داوطلبان کنکور سال 1401  در خصوص اینکه \" به هیچ عنوان فریب اینگونه تبلیغات دروغین را نخورند\" ؛ از خانواده هایشان خواست  نظارت بیش تری بر عملکرد تحصیلی و سایبری فرزندان خود اعمال کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی  اطلاع دهندو یا با شماره تلفن 96380 جهت رسیدگی هر چه سریع تر تماس بگیرند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها